• Anonym (4)

Hur ser ni på stammisar?

Ja, hur?
    Jag är för ofta på en kiosk.
    Vet det. Men det är svårt att låta bli. 
    Känns så himla förnedrande och pinsamt att jag går dit alldeles för ofta. 

De har säkert sina stammisar. Men det känns som jag är den värsta typ.

• Svar på tråden Hur ser ni på stammisar?
  • Anonym (Emilie)

Jag trodde stammisar var de mest älskade av kunder!
    Det är ju de som handlar mest! 

• Anonym (Handla på)

Äsch! Handla hur ofta du vill. De som jobbar där gillar helt säkert stammisar och andra personer bryr sig inte.

• Anonym (Godisråttan)

Köper du något som du skäms över? Tobak, energidryck, godis?

I så fall kan jag förstå att det känns lite pinsamt. Man skyltar ju inte så gärna med sina laster. Men att du är där ofta gör ju inget. Och den som har kiosken är säkert bara glad att du är en så trogen kund.

• Anonym (Varför)

Varför skäms du? Du kan väl handla så att det räcker ett tag, så slipper du gå dit hela tiden?

• Anonym (Frida)

Bara om det varit någon otrevlig kund som dyker upp hela tiden har jag som butiksbiträde tyckt att det varit obekvämt. Men om det är en trevlig person som ofta handlar blev jag bara glad.

• Anonym (s)

Det är inte enbart en person som handlar flera gånger per dag, kassörerna är vana. Just kiosker lever väl på de som handlar ständigt

• Anonym (don't care)

Jag jobbar i en livs på ett sjukhus. Här springer både patienter, anhöriga och personal både morgon, middag och kväll. Patienter och anhöriga kommer in ibland bara för att ha något att göra, fast de var där på morgonen och köpte fika, och sen kommer de igen på eftermiddagen/kvällen och köper godis eller något. Personal kommer inspringande två-tre gånger per pass för de har inte tid att käka riktig lunch men de har tid att plocka en flapjack och en cola och äta och dricka i hissen.

Jag har också jobbat i en kiosk vid en tågstation i närheten av en skola. På morgonen kom samma människor och köpte kaffe, vid lunch kom de och köpte mackor och godis, på eftermiddagen var det mer kaffe och macka eller bulle.

Inget konstigt att det kommer in samma människor tre gånger om dagen. Inget konstigt alls.

• Anonym (E)

Man rör sig ju vanligtvis vid samma vägar, ligger kiosken på vägen hem från jobbet så finns det väl ingen anledning att gå till en annan kiosk? Du behöver absolut inte skämmas, stammisar är det bästa, skulle du gå varje dag och köpa tex rizzla papper så är det en sak men att handla "normala" saker är det ingen som bryr sig om, det är bara trevligt att se ansikten man känner igen

• Anonym (4)
    Anonym (Varför) skrev 2025-04-09 11:07:13 följande:

Varför skäms du? Du kan väl handla så att det räcker ett tag, så slipper du gå dit hela tiden?

Fast det hjälper inte. 
    Jag är en sådan stor godisråtta, så jag kan inte det. Jag äter upp det med en gång.
  • Anonym (Godisråttan)
    Anonym (4) skrev 2025-04-09 18:51:41 följande:
    Fast det hjälper inte. 
    Jag är en sådan stor godisråtta, så jag kan inte det. Jag äter upp det med en gång.
    Jag känner igen mig där. Jag räddas av att min närmsta matbutik, bara ett stenkast hemifrån, har självutcheckning. 

Men jag tror att det egentligen är mest man själv som tänker på det. Som sagt så tror jag att de i kiosken mest är glada åt att du handlar.
Svar på tråden Hur ser ni på stammisar?