Ägglossning efter missfall? Hjälp! 😥
Känner mig förvirrad. Diagnostiserades med uteblivet missfall 21/3 men tog aldrig tabletterna för att starta missfallet då jag började blöda lite dagen efter. Blödde litelite i några dagar innan det sakta eskalerade. Den 31/3 fick jag väldigt ont och kände att det var på gång och någon timme senare kom både embryot och gulesäcken ut.
Jag blödde sparsamt dagarna efter och nästan inget dom senaste dagarna. Tog veckotest i torsdags eller fredags (tror jag) i förra veckan som visade gravid 2-3 veckor. Tog ett nytt idag som visade 1-2 veckor. Tog även ett ägglossningstest som visade positivt. Kan det stämma eller kan det bli positivt på grund av att jag fortfarande har förhöjt hCG?
Jag har haft två missfall tidigare och då blivit gravid igen direkt vid ägglossning cirka två veckor efter missfallen men den här gången startade missfallet långsammare och jag vet inte när jag ska räkna ifrån. Jag vill försöka bli gravid direkt igen och vill absolut inte missa ägglossningen men är den verkligen igång nu? Räknas missfallet från den dag jag började småblöda eller från den dag jag började blöda rejält och embryot kom ut? Det är idag (onsdagskväll) 9,5 dag sedan embryot kom ut. Hjälp! 🙏🏻😥