• justice09

Är hon gravid trots mensen?

Hej I mitten av februari var jag med en kvinna som är 27 år. Hon hade mens vilket jag såg tydligt och tjatade om att jag skulle komma på henne då hon inte kunde bli gravid under mensen. Efter massa tjat och att jag själv googlade om att det är svårt för kvinnor att bli gravida under mensen så kom jag i henne tillslut. 

Hon fick sedan mens i mars månad efter hennes 26 dagars period. Nu några dagar tidigare så säger hon att hon är tjurig och att hon kan bli så 6 dagar innan hon fått mens. Man tänker är det verkligen sant jag har aldrig hört om kvinnor som blir lätt arga eller känsliga 6 dagar innan mensen. Däremot vet jag att dom kan bli det under mensen

Frågan nu är hon gravid om jag kom i henne under mensen i februari och hon fått mens i mars?

Tack i förhand!

• Svar på tråden Är hon gravid trots mensen?
  • Maggena

Kan ju säga att du vet fel

PMS är innan mensen. Under mensen börjar det bli bättre. Så hon är säkert mer lättirriterad eftersom hon ska ha mens. 

• Anonym (W)

PMS står ju för premenstruellt dysforiskt syndrom. PREmenstruellt. Alltså INNAN mens. Det finns hur mycket info om PMS som helst om du googlar. Det räcker med att du googlar pms och läser på 1177 så får du veta det allt grundläggande. Men ja, t.ex humörsvängningar pga pms brukar man få innan mens. 

• justice09
    Maggena skrev 2025-04-10 00:01:13 följande:

Kan ju säga att du vet fel

PMS är innan mensen. Under mensen börjar det bli bättre. Så hon är säkert mer lättirriterad eftersom hon ska ha mens. 

Det betyder att hon ska få mens snart. Men svara på den viktigaste frågan snälla kan hon vara gravid trots hon kommer att få mens I 2 månader?
  • Maggena
    justice09 skrev 2025-04-10 00:32:18 följande:
    Det betyder att hon ska få mens snart. Men svara på den viktigaste frågan snälla kan hon vara gravid trots hon kommer att få mens I 2 månader?
    Nej inte om det är en riktig mens. Är det en mensliknande blödning så ja. 
  • justice09
    Maggena skrev 2025-04-10 02:30:39 följande:
    Nej inte om det är en riktig mens. Är det en mensliknande blödning så ja. 
    Tack för ditt svar. Då kommer en följd fråga med, kan blödningar komma 2 månader I rad på samma period som mensen?
  • felicityporter
    justice09 skrev 2025-04-10 03:34:39 följande:
    Tack för ditt svar. Då kommer en följd fråga med, kan blödningar komma 2 månader I rad på samma period som mensen?
    Du kan vara lugn, hon är inte gravid med din unge. Det funkar inte så.
  • Anonym (Osannolikt)

Låter extremt osannolikt att hon skulle vara gravid. Men använd kondom om du inte vill bli pappa i fortsättningen! 

• Anonym (va?!)

Asså va? Det är ju precis innan mensen man oftast är på dåligt humör, så fort mensen kommer så släpper det. Det är just därför det heter PMS... jösses...

• Anonym (Ssk)

Nej hon är fortfarande inte gravid. Använd kondom i fortsättningen.

Svar på tråden Är hon gravid trots mensen?