Anonym (Olika standarder) skrev 2025-04-10 10:43:00 följande:
Här på FL har vi lite olika regler beroende på om TS är en man eller en kvinna.
Om TS är en man: Asch, det är en bagatell om tjej-partnern inte plockar undan efter sig. Alla har vi fel och brister, inget att hänga upp sig på.
Och du borde faktiskt ha sett att det var te i koppen.
Om TS vore en kvinna: Det är en Riktig Red Flag!!!! Jag hade aldrig kunnat bo med en slarver till man, då hade jag hellre bott ensam och varit så lycklig. HerreGud, denna gång var det en te-kopp men nästa gång kan det vara hela golvet eller datorn som blir förstört!! Kunde blivit fläckar, fuktskador, kortslutning.
Jag hade dumpat en sån man direkt!!!
Kul inlägg! Tack för det! Mycket sanning i det.
Jag är pensionär och frun jobbar, vilket innebär att jag gör mycket mer hemma än tidigare, mer än vad hon gör. Och det är okej.
Jag har bett henne hänga upp disktrasan så att den torkar, ställa tillbaka kaffeburken efter sig och röja diskbänken efter middagen (som jag lagat). Det går väl sådär.
Jag går och plockar efter henne varje dag. Jag tjatar inte på henne, försöker tänka att jag är lyckligt lottad som får leva med henne. Jag har väl också ovanor (nej absolut inte!) som hon måste stå ut med.
Det är saligare att giva än att taga. Om man är bjussig så blir partnern bjussig.
(Fast fy fan vad irriterad jag kan bli ibland!)