• Anonym (Deppig)

Ledsen, ensam och uttråkad hela tiden

Mitt psykiska mående har alltid varit lite svajigt, men ofta har jag vetat vad jag ska göra för att lyckas återhämta mig.

Nu känner jag mig låg hela tiden. Är bara trött och vill sova, ingenting känns kul, vill bara gråta, men kan inte. Känner mig extremt ensam, har faktiskt inga vänner och jobbar hemifrån. Det enda råd jag får från familjen är "tänk positiva tankar".

Tror det är ensamheten som är det värsta, samtidigt har jag ingen ork att göra något.. Har en 2-åring och ett heltidsjobb, och klarar knappt att hålla mig vaken fram till middagstid. Sen är det bara sömn och mera sömn. Min partner klagar bara på att jag är grinig och är inte den stöttande eller förstående typen.

Kontaktade vc för att prata med kurator, men finns bara en enda kurator och denne förlorade jag allt förtroende för direkt då h*n kallade mig fel namn, talade in meddelanden som verkade vara riktade till någon annan patient när jag inte svarade i telefon mm. Testade psykolog online, men då fanns bara självhjälpskurser, jag har läst psykologi i några år så den teoretiska biten har jag koll på.. Är inte förståelse över mitt mående jag behöver jobba med..

Orkar knappt med mitt jobb, eller mig själv. Vad gör man egentligen? Ett annat jobb vore optimalt, men finns nästan inga att söka där jag bor och måste fungera med ekonomi och vardagspusslet. 

Vet inte riktigt vad jag vill med denna tråd, skriva av mig lite kanske. Och få någon indikation på att det finns andra människor där ute.

• Svar på tråden Ledsen, ensam och uttråkad hela tiden
  • Anonym (Ellen)

Hej, hej,
    Ja, det finns andra här. Din man borde stötta dej. Jag fick nog en dag på hans gnäll, när jag gjort så gott jag kunde. Sa jag ville skiljas. Det ledde faktiskt till förändring från hans sida (och min). Nu har vi en bra relation, där vi inte gnäller utan stöttar varandra.

• Anonym (Hej)

Testat antidepressiva? Vad jobbar du med? Kanske kan utbilda dig till något annat? Finns inga du kan umgås med från jobbet?
    Hoppas det löser sig  

• Anonym (samma)

Förutom att jag inte har någon famij så är det samma här. Jag går upp, är vaken några timmar och gör undan jobbet, går och lägger mig. Går upp efter ett par timmar, äter något, sitter och stirrar på datorn/familjeliv. Går och lägger mig. Sover ett par timmar. Om och om igen.

Inget känns roligt. De få, små intressen jag hade förr orkar jag inte med. Jag går nästan aldrig ut utanför lägenheten. Får inget gjort hemma med sysslor, disken kan lätt stå både en och två veckor, det är iofs sällan någon riktig disk. Enda orskaen till att jag är ren är nog för att jag fryser mycket och tar en varm dusch för att värma mig, snarare än att egentligen bli ren.

Jag är mycket riktigt ledsen, ensam och uttråkad.

Jag har haft kontakt med vc och psykolog vid några tillfällen men känner alltid att det bara ger massa klyshor eller pratar om saker jag inte kan relatera till.

Ibland önskar jag mig någon som helt enkelt kan styra mig totalt. Säga "gör det, gör det, här är maten, nu ska du gå promenad, gör de här jobbuppgifterna". Och sitta och övervaka/göra sakerna med mig, så att det blir gjort. Ibland har jag faktiskt fantiserat om att begå något grovt brott så jag blir satt i fängelse, där livet är mycket mera styrt. Inte för att jag någonsin skulle göra det.

Svar på tråden Ledsen, ensam och uttråkad hela tiden