• Anonym (Alldagliga killen)

Jag fattar inte vad min tjej ser i mig

Jag är tillsammans med en fantastisk tjej som ser otroligt bra ut och är smart, snäll och rolig. Själv är jag en ganska tråkig och alldaglig person. Jag har ett jobb som ger en lön jag är nöjd med men som inte är jättehög.Det finns mängder av killar som ser betydligt bättre ut än mig och massor av killar som tjänar betydligt mer. Hon borde vara med en sån istället för mig. Jag är knäpp men efter 3 år går typ bara på och väntar på att hon ska komma på vilken fake jag är och hitta den kille hon förtjänar,

• Svar på tråden Jag fattar inte vad min tjej ser i mig
  • Anonym (a)

är du så ytlig att du tror att kärlek bara är utseende och pengar?

• Anonym (Frida)

Min kille (numera man) frågade mig samma sak. Varför jag valde honom när det fanns så många andra killar jag hade kunnat få. Men svaret är att jag inte "valde" honom. Jag blev kär i honom och inte någon av de andra. Sånt styr man inte över.

Han är inte så speciell i sina egna ögon, han tycker själv att han inte är så snygg och inte har åstadkommit allt han drömt om. Men i mina ögon är han världens finaste och det kommer han vara även när han är gammal och rynkig och kutryggig. Att han inte har fått drömjobbet ännu gör ju inte att jag tycker sämre om honom, snarare beundrar jag honom för att han är ambitiös och kämpar för det han vill ha. Hans ekonomi var inte bra när vi träffades pga att han just genomgått en jobbig separation från sin fd sambo men det hade verkligen ingen betydelse. Jag har egna pengar och kärlek bryr sig faktiskt inte om pengar. vi byggde upp ett bra liv tillsammans ändå.

• Anonym (Maria)

Det låter som att du kanske har låg självkänsla. 

Hon har ju uppenbarligen valt dig och varit med dig i 3 år trots "dina brister". Ingen är perfekt och det var någonting i dig hon föll för. Jag antar att du har frågat henne om vad hon gillar hos dig? 

Du är säkert en jättefin, snäll kille och hon kanske inte vill ha nån supermodell med massa pengar. Det är kanske sättet du behandlar henne, pratar till henne, stöttar henne, uppskattar henne osv som gör att hon vill vara med dig. Hon, som alla andra, har ju behov/ önskemål i en partner som du uppenbarligen uppfyller. 

Tro inte att det är som i många filmer att utseende och pengar är allt ;) 

• Ikaros12
    Anonym (Frida) skrev 2025-04-10 17:03:17 följande:

Min kille (numera man) frågade mig samma sak. Varför jag valde honom när det fanns så många andra killar jag hade kunnat få. Men svaret är att jag inte "valde" honom. Jag blev kär i honom och inte någon av de andra. Sånt styr man inte över.

Han är inte så speciell i sina egna ögon, han tycker själv att han inte är så snygg och inte har åstadkommit allt han drömt om. Men i mina ögon är han världens finaste och det kommer han vara även när han är gammal och rynkig och kutryggig. Att han inte har fått drömjobbet ännu gör ju inte att jag tycker sämre om honom, snarare beundrar jag honom för att han är ambitiös och kämpar för det han vill ha. Hans ekonomi var inte bra när vi träffades pga att han just genomgått en jobbig separation från sin fd sambo men det hade verkligen ingen betydelse. Jag har egna pengar och kärlek bryr sig faktiskt inte om pengar. vi byggde upp ett bra liv tillsammans ändå.

Det här är kärlek! 
  • Anonym (Vad du ser i henne)

Något som ger mycket (kanske bara talar för mig själv nu men ok) är vad han ser i mig. Alltså för henne då. Du tycker hon är väldigt vacker, smart, snäll och rolig. 

Att bli älskad och känna sig älskad gör det väldigt mycket enklare att älska någon tillbaks. 

• Anonym (Jakob)
    Anonym (Alldagliga killen) skrev 2025-04-10 16:38:19 följande:
    Jag fattar inte vad min tjej ser i mig

Jag är tillsammans med en fantastisk tjej som ser otroligt bra ut och är smart, snäll och rolig. Själv är jag en ganska tråkig och alldaglig person. Jag har ett jobb som ger en lön jag är nöjd med men som inte är jättehög.Det finns mängder av killar som ser betydligt bättre ut än mig och massor av killar som tjänar betydligt mer. Hon borde vara med en sån istället för mig. Jag är knäpp men efter 3 år går typ bara på och väntar på att hon ska komma på vilken fake jag är och hitta den kille hon förtjänar,

Jag hade gärna varit i ditt ställe. Det ska du veta.
    Men varför fundera så mycket över detta? Bara njut av livet du lever tillsammans med henne. Tydligen har du något som attraherar henne trots dina påstådda brister.
  • Anonym (utseende och pengar)

En klassiker att tvivla på sig själv och tycka att man är fejk. 
    Fråga vad din tjej tycker om dig? Vad det är som hon föll för hos dig.
    Jag tror de flesta av oss är rätt alldagliga och som någon sa tidigare i tråden, pengar och utseende är inte allt. Att ha en ordnad ekonomi och synen på de pengar man har är viktigare än att ha mycket pengar är min åsikt iaf.

Utseende kan ju handla om fysiska egenskaper som längd, hårfärg etc. En vän som jag känner har lite krav på fysiska egenskaper, mannen är mycket kortare 165 typ, hon är 180cm cirka, han är 22 år äldre, glasögon och lite vindögd och numera gråsprängt hår. (Min vän vill inte haka upp sig på ålder, ögonfärg etc utan hon hade andra krav som hon ställde på sin partner)

Gällande utseende så klär mannen sig väldigt bra, tjusiga skor, skjorta kavaj etc. som passar honom. han är väldigt noga med hygienen(högt krav hos min vän) har aldrig sett någon gång att han skulle behöva gå till frisören....han klipper sig så ofta att den inte hinner bli för långt. Min vän har ganska höga krav på det som personen kan påverka och det visar ju på karaktär att göra det bästa av vad man har. Hon kollar inte blint på åldern eller längden eller på att personen ska vara modellsnygg där har hon låga krav skulle jag säga. Hon tycker att sin man är fin i hennes ögon,  och dom har roligt ihop, och har liknande värderingar etc. 
    Personligen så tycker jag att någon blir vackrare om man har starka känslor för personen, det gäller även för vänner tycker jag...... Ovänner kan faktiskt gälla det motsatta....

• Anonym (Jones)

För sitt eget självförtroende, är det bättre att byta ner sig eller ha en i samma liga.
    Annars är det bara lära sig leva med det, och jobba på sitt självförtroende.

• Ikaros12

Den här tråden har fått mig att tänka på en gammal relation. En tjej som jag verkligen gillade jättemycket. Hon fick dock mindervärdeskomplex av att vara i relation med mig. Själv reflekterade jag aldrig på det hon sa sig se, men jag lyssnade, bekräftade och visade min kärlek och hoppades på att hon till slut kunde se det fina som jag såg i henne. Till slut blev det däremot jobbigt. Det blev som att hon gömde sig bakom sin osäkerhet. Att det blev någon form av identitet som gjorde att jag var tvungen att investera mer av mig själv i relationen, än vad hon gjorde för att det skulle funka. Efter ett tag började jag även bli irriterad då hon indirekt ifrågasatte min förmåga att se vad jag behövde i en relation. Till slut handlade relationen mer om att lyfta henne, än att ha en fin relation. Så jag blev tvungen att avsluta den för att må bra. Så var glad över att du har en så fantastisk kvinna i ditt liv och lita på hennes omdöme att hon vet vad hon älskar och behöver i livet. Att inte göra det kan vara ett sätt att förlora henne helt i onödan.

• Anonym (Signatur)

Hon har väl valt dig för den du är och för att han tycker om dig. Precis som du har valt henne.
    Allt handlar inte om status och utseende. Sådant bleknar när det kommer till riktig kärlek.

Svar på tråden Jag fattar inte vad min tjej ser i mig