Mögelallergi någon här - berätta era syntom
Jag skulle vilja komma i kontakt med någon här angående mögelallergi. Jag skulle vilja veta vad ni fick för symtom, var ni ensam om symtomen och hur länge varade de?
Jag skulle vilja komma i kontakt med någon här angående mögelallergi. Jag skulle vilja veta vad ni fick för symtom, var ni ensam om symtomen och hur länge varade de?
Vi hade mögel på jobbet, symptomen jag fick tänkte jag först berodde på stress, kost, min depression (kronisk) att jag tränade för mycket, att jag tränade för lite.
Jag kände mig alltid stel, svag och andfådd. Som att jag höll på att bli sjuk, eller den där slöheten när man vart sjuk, det är bättre men inte bra än-känsla. Ont i muskler och leder.
Alla skickades till previa...tog tester, och möglet hade gjort mig sjuk. 2 månaders sjukskrivning och sedan mögelfria lokaler
Jag får ont i halsen, huvudvärk, nästäppa, illamående, kommer mig allmänt influensasjuk. Känner också direkt på lukten i ett hus, rum, bil osv om det finns mögel, även innan de flesta andra inte känner av något. Jag är också allergisk mot mögelost och penicillin.
Jobbigt, har en polare som känner av fukt och mögel på en gång.
Nu hatrjag haft problem med täppt näsa, slem i halsen och orkeslöshet och rethosta i över två år sedan jag hade Covid för andra gången.
Börjar undra om det kan vara långtidsskador?
Kan det vara mögel i huset men att vi bara känner av det under senhösten och fram till våren? Vi bor i norra Sverige och luftfuktigheten inne är väldigt torr, 10-20 procent. Samtidigt eldar vi för att hålla värmen. Det är så konstigt för det är som att vi går runt och är småförkylda från slutet på oktober fram till april. Sen är luftfuktigheten normal igen 40 procent och vi mår alla bra!
eller kan det vara den torra luften? Men Anticimex rekommenderar ju inte luftfuktare för det i sin tur kan ju leda till mögel?