• Jeanette2003

Vad har ni för stereotypbilder om mötesplatser på internet?

Familjeliv: fullt av massa bittra tanter
    Flashback: fullt av massa bittra gubbar
    X: fullt av högerextrema
    Facebook: fullt av gamlingar
    Instagram: fullt av horor
    Snapchat: fullt av kids

Berätta om era stereotypbilder.

• Svar på tråden Vad har ni för stereotypbilder om mötesplatser på internet?
  • Anonym (Paddy)

Tinder : Fullt av gifta män och ytligt folk 
    Mötesplatsen : Fullt av vinpimplande klimakteriekärringar 
    Hinge: Fullt av hipsters med hybris 
    Happypancake: Fullt av livets bottenskrap 
    Threads : Fullt av influencer-wannabees 
    Qx : Fullt av militanta lesbiska 

• Anonym (Paddy)

Tik-tok : Fullt av barn och alldeles för gamla vuxna 
    Only Fans : Fullt av fula desperata kvinnor som övertygar sig själv om att det inte är prostitution då det är frivilligt  
    Chatiw: Fullt med pedofiler 

• Jeanette2003
    Anonym (Paddy) skrev 2025-04-11 09:55:20 följande:

Tik-tok : Fullt av barn och alldeles för gamla vuxna 
    Only Fans : Fullt av fula desperata kvinnor som övertygar sig själv om att det inte är prostitution då det är frivilligt  
    Chatiw: Fullt med pedofiler 

Vad är chatiw? Det har jag aldrig hört talas om.
  • Mayjel

Jag har inte så många platser att utgå ifrån. Flashback verkar ha många högerextrema incelsnubbar och Familjeliv har mest mammor och kvinnor i övrigt. Normala typer med normala trådar. Mycket fokus på familj och och relationer, vardagsproblem och sånt. 

• Anonym (Philly)

Threads: Raggningsplats
    Facebook: Där alla är, trots tal om motsatsen.
    Familjeliv: Könskrigare
    Flashback: Grabbigt men intressant emellanåt

• Anonym (-)

Familjeliv fullt av massa bittra tanter som försöker sabba för andra för atr de mår så dåligt själva
    Flashback fullt av extrema åsikter 

• Anonym (Den som sa det..)
    Anonym (-) skrev 2025-04-12 02:35:38 följande:

Familjeliv fullt av massa bittra tanter som försöker sabba för andra för atr de mår så dåligt själva
    Flashback fullt av extrema åsikter 

Nej, sanningen är snarare att männen på Familjeliv består av en sorglig skara med tramsiga bråkstakar tillika ensamma källargubbar som bara vill tjafsa för att de själva är uttråkade och inte har hjärna nog att hitta på nåt vettigare. De är också duktiga på att projicera sin egen patetiska karaktär på kvinnorna.
  • Anonym (-)
    Anonym (Den som sa det..) skrev 2025-04-12 02:42:20 följande:
    Nej, sanningen är snarare att männen på Familjeliv består av en sorglig skara med tramsiga bråkstakar tillika ensamma källargubbar som bara vill tjafsa för att de själva är uttråkade och inte har hjärna nog att hitta på nåt vettigare. De är också duktiga på att projicera sin egen patetiska karaktär på kvinnorna.
    Tror det är fler kvinnor på familjeliv än män, tvärtom på flashback 

Jag kan utveckla ovansående jag skrev då jag inte anser männen på familjeliv håller bättre klass än kvinnorna. Om jag skulle beskriva familjeliv så är det med orden bitterhet och vilja att skada andra med dåliga råd etc

Flashback är extremt hos både kvinnor och män. Flashback innehåller också mkt bitterhet men inte lika mkt som här.
    Anonym (-) skrev 2025-04-12 02:59:46 följande:
    Tror det är fler kvinnor på familjeliv än män, tvärtom på flashback 

Jag kan utveckla ovansående jag skrev då jag inte anser männen på familjeliv håller bättre klass än kvinnorna. Om jag skulle beskriva familjeliv så är det med orden bitterhet och vilja att skada andra med dåliga råd etc

Flashback är extremt hos både kvinnor och män. Flashback innehåller också mkt bitterhet men inte lika mkt som här.
    Håller verkligen inte med. Det är inte kvinnliga medlemmar som förstör Familjeliv och behandlar det som en kloak att kräka ur sig personlig dynga i. Det är inte kvinnorna som är aggressiva, vulgära och trakasserar i PM. Det är männen, hur få de än är härinne. En gapig minoritet som borde hålla sig på sophögen till forum Flashback istället, med resten av socialgrupp nr 3, WT.
  • Anonym (Man 9)

Ja som tänkte höra om de fanns någon lättare av slappat ställe att hänga på men alla verkar va lika då,

• Anonym (-)
    Anonym (Den som sa det..) skrev 2025-04-12 03:05:02 följande:
    Håller verkligen inte med. Det är inte kvinnliga medlemmar som förstör Familjeliv och behandlar det som en kloak att kräka ur sig personlig dynga i. Det är inte kvinnorna som är aggressiva, vulgära och trakasserar i PM. Det är männen, hur få de än är härinne. En gapig minoritet som borde hålla sig på sophögen till forum Flashback istället, med resten av socialgrupp nr 3, WT.
    Forumet är så bittert att tom flashback (otroligt) är mindre bittert. Komiskt på ett sätt vilket är varför jag ibland läser här. 

Tror att både här och på fb är jämnare mellan könen än man kan tro. 
  • Anonym (-)
    Anonym (Man 9) skrev 2025-04-12 04:30:17 följande:

Ja som tänkte höra om de fanns någon lättare av slappat ställe att hänga på men alla verkar va lika då,

Internet har blivit väldigt mörkt på annonyma forum är min bild. Så var det inte för 10 år sedan.

Jag har inte Facebook, insta etc men frun har. Där verkar det vara betydligt mer positivt.

Sist frun läste på FL sa hon att usch vad det är mörkt och deprimerande. Hur kan du läsa där? Lol jag ser det humoristiska i tramset men jag håller absolut med så är där sällan var mitt svar.
    Anonym (-) skrev 2025-04-12 17:16:05 följande:
    Forumet är så bittert att tom flashback (otroligt) är mindre bittert. Komiskt på ett sätt vilket är varför jag ibland läser här. 

Tror att både här och på fb är jämnare mellan könen än man kan tro. 
    Männen är de enda bittra här i min mening.  Särskilt de läbbiga källart som roar sig med att utge sig för att vara kvinnor. Korkade troll som är lätta att genomskåda (och anmäla).
  • Anonym (-)

Ja här är ruskigt många troll och påhittade topics det håller jag med om. Trollen dkulle jag säga är flest män.

Men det som sticker ut ännu mer är den oerhörda bitterheten som finns i tråd efter tråd (både kvinnor och män). 

För att hålla det enkelt:
    FL bittra tanter
    Flashback extrema åsikter

Svar på tråden Vad har ni för stereotypbilder om mötesplatser på internet?