• Anonym (A)

Han kan inte komma med mig

Jag har träffat en ny kille och vi är jättekära och så, men sexet är ett problem. Alltså det är fantastiskt skönt för mig, men han kan inte komma. Jag frågade om det lite snabbt och då sa han att det är jobbigt att inte kunna komma. Har inte frågat om det alltid är så eller bara med mig. 

Vet att han njuter av det vi gör, han ligger liksom och darrar hela han när jag rör vid honom och verkligen njuter. 

Vet inte vad jag kan göra? 

• Svar på tråden Han kan inte komma med mig
  • Jeanette2003
    Anonym (A) skrev 2025-04-12 11:56:06 följande:

Jag har träffat en ny kille och vi är jättekära och så, men sexet är ett problem. Alltså det är fantastiskt skönt för mig, men han kan inte komma. Jag frågade om det lite snabbt och då sa han att det är jobbigt att inte kunna komma. Har inte frågat om det alltid är så eller bara med mig. 

Vet att han njuter av det vi gör, han ligger liksom och darrar hela han när jag rör vid honom och verkligen njuter. 

Kommunikation? Fråga. Prata.
  • Anonym (l)

Så länge han njuter ska du inte göra det till en ännu större sak. Precis som när tjejer har samma problem är mer press inte bra

• Anonym (A)
    Anonym (l) skrev 2025-04-12 12:10:59 följande:

Så länge han njuter ska du inte göra det till en ännu större sak. Precis som när tjejer har samma problem är mer press inte bra

Det är därför jag frågar här. han verkade obekväm av det. 
  • Anonym (Anonym)

Är tjej och hade svårt att komma med min kille, tog ca ett år att jag började komma. 
    För mig berodde det på att jag inte riktigt visste vad jag tyckte om och var lite obekväm ibland, men med tiden kunde utforska det. Tro det viktigaste är att fokusera på att det är skönt/vad som är skönt och inte fokusera på att man måste få en orgasm. 

Vissa har svårt att få orgasm och tar lång tid att lära känna sin kropp. Kan vara bra att kommunicera om, men det är nog ett jobbigt ämne för honom att prata om.

• Anonym (l)
    Anonym (A) skrev 2025-04-12 12:27:01 följande:
    Det är därför jag frågar här. han verkade obekväm av det. 
    Ja det skulle de flesta vara av ämnet oavsett kön. Fortsätt bara att utforska och ha ett nyfiket sexliv
  • Anonym (A)
    Anonym (Man) skrev 2025-04-14 09:38:31 följande:

Hur gammal är han?

23. Men jag har fått veta att det är antidepp nu. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (A) skrev 2025-04-15 07:25:49 följande:
    23. Men jag har fått veta att det är antidepp nu. 
    Ok, då är det inte åldern. Hoppas han kan klara sig utan antidepp snart. Vet du om han har kommit med andra tidigare, eller är du hans första partner?
  • Anonym (Anonym)

Hej,
    Min partner äter också antidepp och sedan dess fått svårt att komma, en bieffekt av läkemedlet. Är tydligen en rätt vanlig bieffekt man kan få

• Noname00
    Anonym (A) skrev 2025-04-12 11:56:06 följande:

Komma i dig eller utanför?
  • Anonym (A)
    Anonym (Man) skrev 2025-04-15 08:26:18 följande:
    Ok, då är det inte åldern. Hoppas han kan klara sig utan antidepp snart. Vet du om han har kommit med andra tidigare, eller är du hans första partner?
    Jag har inte frågat. Jag är inte hans första. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (A) skrev 2025-04-15 10:07:52 följande:
    Jag har inte frågat. Jag är inte hans första. 
    Hoppas ni kan ta det hela avslappnat. Förklara att det är ok för dig att han inte kommer, men att du förstås vill att han ska ha det skönt. Har du provat om det är  någon skillnad om du suger eller använder handen?
  • Anonym (A)
    Anonym (Man) skrev 2025-04-15 10:27:02 följande:
    Hoppas ni kan ta det hela avslappnat. Förklara att det är ok för dig att han inte kommer, men att du förstås vill att han ska ha det skönt. Har du provat om det är  någon skillnad om du suger eller använder handen?
    Tro mig, jag är BRA i sängen. Erfaren (äldre än honom). Killar har alltid kommit enkelt med mig. Men detta beror som sagt på Antidepressiva. 
  • Anonym (l)
    Anonym (A) skrev 2025-04-15 19:40:40 följande:
    Tro mig, jag är BRA i sängen. Erfaren (äldre än honom). Killar har alltid kommit enkelt med mig. Men detta beror som sagt på Antidepressiva. 
    Där är attityden som står i vägen. Ni är nya på varandra. Du är inte expert på hur HAN behöver ha det.
  • Krassekrisse

Gör ingenting. Jag kunde komma med andra under mina första två år som sexuellt aktiv. Sen gav det sig. 

Så, försök undvika att se detta som ett problem som du ska lösa. Njuter han av sexet? Bra. Njuter du av sexet? Bra. Låt det vara. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (A) skrev 2025-04-15 19:40:40 följande:
    Tror det är bra att istället tänka, jag är inte bra, utan vi är bra tillsammans. Sex handlar ju om så mycket när man är två. Kemi. Lära känna vad den andra tycker om, den andras kropp och sinne. Alla är vi olika. Det du gjorde med en annan kille, kanske inte är samma med denna.
  • Anonym (A)
    Anonym (Hmmm) skrev 2025-04-16 01:19:57 följande:
    Tror det är bra att istället tänka, jag är inte bra, utan vi är bra tillsammans. Sex handlar ju om så mycket när man är två. Kemi. Lära känna vad den andra tycker om, den andras kropp och sinne. Alla är vi olika. Det du gjorde med en annan kille, kanske inte är samma med denna.
    Det jag menar men bra är att jag är lyhörd och experimenterar mig fram. Men hittills har det inte hjälpt. Men han har sagt att knappt kan komma på egen hand heller. 
  • WillyDream

Hej,
    Jag vill först bara berömma dig för din omtanke kring en så känslig fråga som att få orgasm. Det är någon i tråden som redan nämner det magiska ordet "kommunikation". Håller helt med. Delvis baserat på min egen erfarenhet. Först bör du ändå ställa dig frågan vill han komma? Enligt din beskrivning verkar han njuta stort av ert sex?! Det tipset jag kan ge ifall det verkligen är så att han inte kan komma, är att inledningsvis försöka få honom att uppleva upphetsning genom andra, men att ni gör det tillsammans. Bra knep är att titta tillszmmans på en erotisk film som han gillar. Försök att låta bli att ta på hans kuk dom första gångarna. Så småningom kan du börja känna på honom genom kläderna. Vad vinner man med detta. Min killgissning är att han har drabbats av någon typ av känslomässig blockering. T ex han har levt i en tidigare relation med en partner som haft svårt att få orgasm eller överlag känna tillräckligt mycket i underlivet. Det är trots allt en mycket mindre andel kvinnor som kan få orgasm jämfört med män.

Svar på tråden Han kan inte komma med mig