• Frankie90

Bröst + ryggvärk

Jag har sen några dagar efter ägglossning haft ömhet i utsidorna av brösten som kommit och gått och igår 8 dagar efter ägglossning fick jag ganska kraftig men diffus/dragande värk där och det strålade ut i ryggen, var tvungen att gå och lägga mig. Jag somnade efter ett tag och vaknade sedan av illamående men mer som åksjuka, det kändes som att jag var bakfull och hade svårt att somna om. (Jag dricker inte alkohol) Idag är ömheten i utsidorna av brösten kvar men inte lika intensivt. Och idag har jag även molvärk på vänster sida av tjejmagen. Vill inte ta graviditetstest förrän tidigast fredag när mensen är förväntad. 

Har någon varit med om något liknande? När folk beskriver bröstömhet är det svårt att förstå hur de gör ont. Jag har bara varit med om att det hugger som knivar i brösten och inte den där dragande känslan men det kanske är normalt även i icke gravida cykler. 
  • Svar på tråden Bröst + ryggvärk
  • Frankie90

Uppdatering. (Jag kommer ALDRIG MER äta p-piller kan jag säga) 

Efter en vecka med ömma bröst, bakiskänsla och sånt illamående så jag knappt kunnat äta något mår jag bättre. Jag har ännu inte fått mens efter jag slutade med p-piller i februari och jag trodde att jag hade ägglossning 3/4 (positivt på sticka, vattniga flytningar) men utifrån det så är mensen flera dagar sen och gravtest negativt så jag tror inte att kroppen lyckades släppa något ägg även om den försökte.

Väldigt frustrerande att man märker att kroppen försöker få till en normal cykel men inte riktigt lyckas och dessutom smäller till med världens graviditetssymtom när man så gärna vill bli gravid! :( Förhoppningsvis kommer den igång på riktigt snart. 

Svar på tråden Bröst + ryggvärk