• Anonym (Ts)

Dejta som lärare

min fråga är väldigt specifik men tänker att det kan appliceras på fler yrken än mitt. 

hur dejtar ni? Jag jobbar med yngre barn så har ingen risk för att få upp elever men vill liksom inte få upp vårdnadshavare? Jag är i den åldern som många av elevernas vårdnadshavare är i. Kan man ha tinder eller dylika appar som proffesionell inom citationstecken ja ni fattar. 

• Svar på tråden Dejta som lärare
  • Anonym (Just in case)
    Jag tänker nog att det kan vara klokt att använda sig av seriösa dejtingsajter i ett sånt fall.
    Du vill inte riskera att  elevernas föräldrar hittar dig på en oseriös sida (även om de själva då är där). 
    Happy pancake tex är en gratis sida, som inte enbart är hookup sida. 
    Annars finns det ju även sidor som kostar en slant, typ match och mötesplatsen. 
    Man själv har jag kört happy pancake när jag varit singel. 
    Lycka till med kärleken 😊
  • Anonym (M)
    Anonym (Ts) skrev 2025-04-13 21:35:30 följande:
    Dejta som lärare

min fråga är väldigt specifik men tänker att det kan appliceras på fler yrken än mitt. 

hur dejtar ni? Jag jobbar med yngre barn så har ingen risk för att få upp elever men vill liksom inte få upp vårdnadshavare? Jag är i den åldern som många av elevernas vårdnadshavare är i. Kan man ha tinder eller dylika appar som proffesionell inom citationstecken ja ni fattar. 

Alltså alla möjliga folk med alla möjliga yrken dejtar. Varför skulle du vara speciell? 
  • Anonym (Lågstadielärare)

Jag var singel för några år sedan. Då nätdejtade jag på Tinder och Happy Pancake. Jag såg aldrig någon vårdnadshavare, men det är ju många som har väldigt anonyma profiler, så jag räknade med att någon skulle se min profil. 
    Jag tänkte att jag skriver/visar inget som jag inte skulle ha kunnat berätta för vem som helst. Jag hette mitt riktiga förnamn, hade rätt ålder och ort. Jag skrev lite om min familjesituation, intressen, osv, och hade några foton (fullt påklädda, glada, typ).
    Det kändes lite ovant i början, men sedan såg jag fler och fler killar jag kände igen (gamla kollegor, grannar, bekanta osv) och såg också killar med offentliga yrken som hade väldigt avslöjande profiler, så då tänkte jag att det nog inte är någon som reagerar på min profil!

• Anonym (Kärlek åt alla)

Är väl konstigare att som vårdnadshavare lägga sig i lärarens privatliv än att som lärare ha ett privatliv...

Dejta på du! Men kanske var lite försiktig med vad du skriver om dig själv? Behöver ju inte vara allt för explicit i varken bilder eller text. 

• Anonym (X)
    Anonym (Ts) skrev 2025-04-13 21:35:30 följande:
    Dejta som lärare

Match är ju den  mest seriösa av dejtingapparna, så OM en vårdnadshavare ser dig där så misstolkas det inte.
    Happy Pancake mm för för KK, där vill du inte synas.
Svar på tråden Dejta som lärare