• Anonym (Hon)

Okänslig pojkvän gällande "sexfilm"

Min pojkvän vet vad jag var med om i mitt tidigare förhållande, där jag utsattes för konstanta övergrepp. Några gånger filmade exet mig, mot min vilja.

Jag och pojkvännen körde ett spel med "never have I ever-frågor" när frågan "jag har aldrig spelat in en sexfilm" kom upp. Då svarade han "nej det har jag inte, men du har", och så gick han vidare till nästa fråga... jag blev äcklad och sårad att han kunde ta upp det på ett sånt sätt. Det är som att säga att man haft sex när man blivit våldtagen.

Jag vet inte riktigt vad jag vill med tråden... jag vet inte om jag ska ta upp det...

• Svar på tråden Okänslig pojkvän gällande "sexfilm"
  • Anonym (Hon)
    Anonym (J) skrev 2025-04-14 11:57:17 följande:

Hur gammal är han?

Vad spelar det för roll?
  • Anonym (Hon)
    AlterEgon skrev 2025-04-14 17:04:36 följande:

Självklart ska du berätta vad du känner! Bums!

Skönt att det inte är jag som överdriver iaf...
  • burleskburkläsk

Så pissigt lågt av honom!

• felicityporter

Eh, man brukar väl spela ?jag har aldrig?-leken med att börja med ett påstående? Exempelvis ?jag har aldrig spelat in en sexfilm? och sedan dricka. Inte säger man väl  ?jag har aldrig, men du har!? och sedan dricker? Då fallerar ju hela spelet.

• Anonym (Hon)
    felicityporter skrev 2025-04-15 04:20:00 följande:

Eh, man brukar väl spela ?jag har aldrig?-leken med att börja med ett påstående? Exempelvis ?jag har aldrig spelat in en sexfilm? och sedan dricka. Inte säger man väl  ?jag har aldrig, men du har!? och sedan dricker? Då fallerar ju hela spelet.

Vi svarar alltid muntligt och dricker inte, men det är inte poängen här...
  • felicityporter
    Anonym (Hon) skrev 2025-04-15 06:12:51 följande:
    Vi svarar alltid muntligt och dricker inte, men det är inte poängen här...
    Ja, det brukar ju vara så leken går till. Men man brukar ju inte säga t ex ?jag har aldrig haft trekant men du har!?. Det förtar ju själva poängen av leken. Det vanliga är att man säger ?jag har aldrig haft trekant?.
  • felicityporter

Sedan undrar jag också varför i hela världen två fullvuxna människor skulle leka den leken och dessutom utan alkohol inblandat, men det är en annan sak.

• Anonym (P)
    felicityporter skrev 2025-04-15 06:17:41 följande:
    Ja, det brukar ju vara så leken går till. Men man brukar ju inte säga t ex ?jag har aldrig haft trekant men du har!?. Det förtar ju själva poängen av leken. Det vanliga är att man säger ?jag har aldrig haft trekant?.
    Ja, och leken förtas ännu mer om det man säger att den andra har gjort i själva verket var att hon blev utsatt för ett övergrepp.

Han har liksom både lekt leken på fel sätt och förminskat kränkningen som ts ex utsatte henne för. Två fel gör sannerligen inte ett rätt!
  • Anonym (Hon)
    felicityporter skrev 2025-04-15 06:20:18 följande:

Sedan undrar jag också varför i hela världen två fullvuxna människor skulle leka den leken och dessutom utan alkohol inblandat, men det är en annan sak.

För att vi helt enkelt tycker det är kul.
  • Anonym (H)

Han tar dig inte på allvar. 

• Anonym (Plutten)

Akta dig, blev handlöst förälskad i en man som absolut skulle kunna säga sådär. Han brukade tjata på mig att berätta om tiden då jag sålde sex, i självskadesyfte, för det gjorde honom upphetsad. Det sårade mig ofantligt mycket att han njöt av att höra om mina trauman. 

Snälla lita på din magkänsla! Ta upp det med honom vid passande tillfälle och säg att det sårar dig. Reagerar han med ?nej förlåt det var absolut inte meningen att du skulle känna så, ska aldrig göra det igen!? eller ?Kom igen det var ett skämt, kan du inte ta ett skämt??. Om det blir det sistnämnda (som mitt ex reaktion alltid var) se detta som ett tydligt tecken på att någonting inte stämmer inom honom. 

Styrka till dig! 

• Anonym (Anonym)

Så otroligt okänsligt av han att säga så. Det är ett trauma som du har och så säger han så, nej fy jag hade blivit så ledsen och ifrågasatt om jag hade velat ha kvar han som pojkvän. Jag hoppas att du tänker igenom relationen, en sån kille är inget att ha!

Svar på tråden Okänslig pojkvän gällande "sexfilm"