Anonym (Paula) skrev 2025-04-17 06:44:37 följande:
Om du läser resten av tråden så ser du att det handlar om den enda dagen då TS har möjlighet att fira påsk med sina barn, eftersom de ska vara hos sin pappa på långfredagen och framåt.
Och det handlar om en vardag då det finns möjlighet för barnet att vara på fritids om bara mamman ringer och ordnar med det. Men det vill hon inte. Istället tycker hon att TS ska passa hennes barn från 11 till 16.
Med den kunskapen, står du ändå fast vid ditt svar?
Själv tycker jag att inte att TS är taskig, men hon är däremot usel på att bedöma vad som är väsentlig information.
Jag brukar vanligtvis inte läsa igenom en hel tråd innan jag kommenterar. Ts rubrik är en fråga med ett frågetecken. Antar hon vill höra andras åsikter och resonemang. Ja jag står fast vid att jag hade ställt upp för min vän i en sådan situation.
Ifall förskola/fritids är öppet under de timmarna kan hon ha barnet där ja men det framkommer inte i trådstarten. Lät som ts hem var enda lösningen. I så fall tycker jag det är jättetaskigt. Är fritids öppet och ts barn mår sjukt katastrofalt av att ett barn är där några timmar så får hon väl lämna på fritids då, vad ska man säga.