• Anonym (Frågande)

Barn påverkade av otrohet?!

Hej, jag undrar över en sak.

Tycker ni det är rätt att hålla två bästa kompisar ifrån varandra bara för att två av föräldrarna haft en historia, t.ex. vänsterprassel och det kom fram?!

Är det normalt/friskt att låta det påverka barnen i fråga?
     De får inte leka tillsammans hos varandra och inte gå på varandras kalas.
     För mig gör det ont i hjärtat att höra hur vuxnas felsteg ska gå ut över oskyldiga barn som verkligen älskar varandra och nästan är som systrar.

Vad skulle ni göra I detta fall? De bor nära varandra och träffas utomhus utanför... Men att höra en 6-årig flicka säga till kompisen att hon inte får komma på hennes kalas krossar mitt hjärta. 
     Detta är alltså något gammalt som hänt för länge sedan, inte färskt. 
     Ena parten ville reda ut detta men mannen valde att stanna med sin fru han var otrogen mot och begränsar enligt mig sin dotters liv. 

• Svar på tråden Barn påverkade av otrohet?!
  • Anonym (Meh)

Nja men jag kan väl på sätt och vis förstå. 

Man kanske försöker gå vidare med partnern man var otrogen mot och vill ha så lite som möjligt som påminne r om det som hände och riva upp gamla sår. Är väl inte kul för den bedragna frun när den fd älskarinnan ska komma och hämta sin unge från kalaset. 

Barnen får väl umgås på annat håll. 

• Anonym (Meh)

Är väl snarare de som var otrogna som skulle tänkt på detta innan, att det kunde bli trassligt för barnen i framtiden. 

• felicityporter

Jag förstår ju helt klart vem som är vem i den här historien och jag anser att det inte är friskt att tro att vänsterprassel inte kommer medföra konsekvenser i framtiden, samtliga parter borde vara införstådda med att sådant kommer leda till att ens 6-åriga avkomma inte kommer vara välkommen mer då så små barn är beroende av att föräldrarna träffas för att kunna umgås. Hade barnen varit 16 år hade det varit en annan sak, då kunde barnen umgås på egna villkor utan föräldrar närvarande.

• Anonym (A)
    Anonym (Meh) skrev 2025-04-16 18:26:55 följande:

Är väl snarare de som var otrogna som skulle tänkt på detta innan, att det kunde bli trassligt för barnen i framtiden. 

Håller med
  • Anonym (Meh)

Kan du som fd älskarinna inte fatta att den bedragna frun inte har lust att träffa dig när du ska hämta din unge? Eller behöva bli påmind om dig när hennes dotter leker med din dotter? 

Kanske du och mannen du strulade med skulle tänkt på detta snarare än att du ska vara grinig angående detta mot den bedragna frun. Självklart påverkar man folk runt om sig om man gör nåt sånt. Barnen är drabbade pga att NI var otrogna. Inte pga att den bedragna frun inte vill träffa din dotter. Du jar verkligen fått det om bakfoten. 

Smärtan från otrohet kan sitta i länge. Barnen var 6? Då kan det ju knappast ha hunnit gå så långt tid ens.

Hur tror du barnen reagerar när de förstår vad som hänt? Tänk dagen då kompisen kommer till din dotter och säger "din mamma har varit med min pappa bakom min mammas rygg". 

• felicityporter
    Anonym (Meh) skrev 2025-04-16 22:38:51 följande:

Kan du som fd älskarinna inte fatta att den bedragna frun inte har lust att träffa dig när du ska hämta din unge? Eller behöva bli påmind om dig när hennes dotter leker med din dotter? 

Kanske du och mannen du strulade med skulle tänkt på detta snarare än att du ska vara grinig angående detta mot den bedragna frun. Självklart påverkar man folk runt om sig om man gör nåt sånt. Barnen är drabbade pga att NI var otrogna. Inte pga att den bedragna frun inte vill träffa din dotter. Du jar verkligen fått det om bakfoten. 

Smärtan från otrohet kan sitta i länge. Barnen var 6? Då kan det ju knappast ha hunnit gå så långt tid ens.

Hur tror du barnen reagerar när de förstår vad som hänt? Tänk dagen då kompisen kommer till din dotter och säger "din mamma har varit med min pappa bakom min mammas rygg". 

Exakt, det är helt jävla vansinnigt att TS tycker att det är sjukt att hennes unge inte längre får vara hemma hos den kvinna vars man hon haft sex med bakom hennes rygg. Det borde TS (och den andra kvinnans man) förstått redan när de valde ha sex. TS har själv satt sig i denna båt. Dessutom, barnen är bara 6 år och kan knappast vara så ?bästa vänner? som hon påstår. Hon skriver att de leker tillsammans ute, men vilka 6-åringar leker helt själva utomhus utan mamma eller pappa?
Svar på tråden Barn påverkade av otrohet?!