• Anonym (Virr)

Kommer inte fram på telefonen "abonnenten du söker"..etc.

En vän till mig har blivit deprimerad och gått in i sig själv. Har försökt ringa honom men kommer inte till röstbrevlådan som vanligt utan det ringer några signaler och en röst säger "abonnenten kan inte nås för tillfället". Han svarar på sms men säger att han har telefonen på ljudlös och "missade samtalen".

Tror inte att jag är blockad för att han kan se och svara på mina sms, Kan nån förklara vad som försiggår? Kommer man inte till röstbrevlådan om man har på ljudlös?

• Svar på tråden Kommer inte fram på telefonen "abonnenten du söker"..etc.
  • Anonym (Malin)

Jag är inte säker, men tror att "abbonenten.."-meddelandet kommer om man inte har någon täckning, om mobilen är urladdad eller om den är avstängd.

• Anonym (Virr)
    Anonym (Malin) skrev 2025-04-16 17:58:15 följande:

Jag är inte säker, men tror att "abbonenten.."-meddelandet kommer om man inte har någon täckning, om mobilen är urladdad eller om den är avstängd.

Ja han kan ju sms:a så den är ju inte urladdad eller avstängd. Undrar om det verkligen kan bli så när det är på ljudlös. tror inte det är dålig täckning heller
  • Anonym (Hej)

Han har väl stängt av röstbrevlådan säkert.

• Anonym (Virr)
    Anonym (Hej) skrev 2025-04-16 18:14:10 följande:

Han har väl stängt av röstbrevlådan säkert.

Aha, vad konstigt. Varför skulle nån göra det? Han har ett jobb där han måste vara tillgänglig på telefon. Kan han ha stängt av röstbrevlådan för vissa?
  • Anonym (J)
    Anonym (Virr) skrev 2025-04-16 18:25:41 följande:
    Aha, vad konstigt. Varför skulle nån göra det? Han har ett jobb där han måste vara tillgänglig på telefon. Kan han ha stängt av röstbrevlådan för vissa?
    Han har en annan mobil för jobbet?
  • Anonym (Virr)
    Anonym (J) skrev 2025-04-16 18:28:53 följande:
    Han har en annan mobil för jobbet?
    Nej, jag vet att han inte har det. (vi har samma jobb och jag vet att han använder samma)
Svar på tråden Kommer inte fram på telefonen "abonnenten du söker"..etc.