• Anonym (V)

Bindningstid, avbruten flytt

skulle ha flyttat men det blev avbrutet pga dolt fel. 

Jag hade tecknat abonnemang för internet 12 månaders bindningstid. 

Jag har varit kund hos Telia i flera år. Och planerar att starta nytt abonnemang igen i min gamla lgh.

Tror ni att de gör ett undantag för bindningstiden?! De får ju samma mängd pengar oavsett för om de säger nej så väljer jag ju en annan säljare för mitt andra abonnemang. 

• Svar på tråden Bindningstid, avbruten flytt
  • Anonym (Ok)

Bindningstiden gäller väl bara abonnemanget, inte adressen. Det är klart du skall kunna flytta och ta med dig ditt abonnemang. Det handlar inte om undantag. Gör bara en anmälan om flytt till dem.

• Anonym (E)

Jag fattar inte, du hade sagt upp ditt abonnemang för att du skulle flytta men nu ska du inte flytta? Om abonnemanget inte är avbrutet ännu så kan du bara ringa och säga att du fortfarande vill ha kvar det, och om det är ett annat sorts abonnemang så är det ju bara att fråga om du kan byta, krångla inte till det genom att försöka göra det själv via nätet

• Kammen320

Jag kanske missförstår, men kan du inte bara flytta  abonnemanget till din gamla lägenhet? Hursomhelst borde du ringa dom och förklara läget, dom har säkert en bra lösning

• Anonym (V)

Nej det är så att abonnemanget är bundet till adressen den är tecknad på och man kan inte ändra och ta med sig det när man flyttar. Försökte ta med abonnemanget nu när jag tänkte flytta men fick veta att det inte fungerar så utan man behöver starta nytt avtal på den nya adressen. Jag fick liksom vara glad att jag fick behålla samma router.

• Anonym (Ok)
    Anonym (V) skrev 2025-04-17 07:59:17 följande:

Nej det är så att abonnemanget är bundet till adressen den är tecknad på och man kan inte ändra och ta med sig det när man flyttar. Försökte ta med abonnemanget nu när jag tänkte flytta men fick veta att det inte fungerar så utan man behöver starta nytt avtal på den nya adressen. Jag fick liksom vara glad att jag fick behålla samma router.

Det stämmer ju inte. Man kan flytta Telias abonnemang. Däremot kan priser ändras om nätavgifter tex är högre.
  • Anonym (V)
    Anonym (Ok) skrev 2025-04-17 10:02:48 följande:
    Det stämmer ju inte. Man kan flytta Telias abonnemang. Däremot kan priser ändras om nätavgifter tex är högre.

Har du gjort det själv? Alltså bredband fiber, internet med router. 

Jag förstod det som att det var bundet till adressen

• Anonym (Ok)
    Anonym (V) skrev 2025-04-17 10:09:43 följande:

Har du gjort det själv? Alltså bredband fiber, internet med router. 

Jag förstod det som att det var bundet till adressen

Nej det har jag inte. 
    Googlar man lite märker man att folk får nej ibland med sedan får ja när de pratar med någon annan, tar det vidare inom Telia. 
    På deras hemsida står också "du kan nästan alltid flytta med ditt abonnemang, kontakta oss..."
    Men, som sagt, det kan hända att priset ändras.
  • Anonym (V)
    Anonym (Ok) skrev 2025-04-17 13:06:12 följande:
    Nej det har jag inte. 
    Googlar man lite märker man att folk får nej ibland med sedan får ja när de pratar med någon annan, tar det vidare inom Telia. 
    På deras hemsida står också "du kan nästan alltid flytta med ditt abonnemang, kontakta oss..."
    Men, som sagt, det kan hända att priset ändras.
    De gick med på nu att jag fick flytta abonnemanget så det var skönt 
  • Anonym (E)

Det är alltså abonnemanget på den nya adressen förstår jag nu, nu vet jag inte hur lång tid det har gått men du kanske fortfarande har ångerrätt. Men ring dom och förklara, det nya har ju inte ens startats och de kan ju inte mena att du ska behöva betala för någon annans när du inte ens bor där. 

Svar på tråden Bindningstid, avbruten flytt