• Melonsorbet1234

Gjorde en blygdläppsoperation igår - fråga vad ni vill!

Gjorde en blygdläppsförminskning igår på Akademikliniken - fråga vad ni vill! :) 

• Svar på tråden Gjorde en blygdläppsoperation igår - fråga vad ni vill!
  • Anonym (Undrande)

Varför?
    Hur känns det?
    Hur länge dröjer det innan det är läkt?
    När kan du börja ha sex igen?
    Är du nöjd?

• Melonsorbet1234
    Anonym (Undrande) skrev 2025-04-17 16:12:47 följande:

Varför?
    Hur känns det?
    Är du nöjd?

Varför? 
    Jag har haft komplex för det i mååånga år. Dem hängde ut 2-3cm och har känt mig så obekväm i både badhus och omklädningsrum men framförallt när jag har sex. Jag har känt mig så motbjudande även om mina partners sagt annat. Jag har aldrig kunnat tända på mig själv eller varit bekväm med att visa mig där.  
    Hur känns det?
    Det svider lite om jag kommer åt eller går/sitter men gör inte ont alls. Ligger jag helt still känner jag faktiskt ingenting alls. 
    Helt läkt och slutresultat efter 6 månader. Innan dess kan man tydligen vara lite svullen fortfarande. Men är väl första 3 veckorna man ska vara lite extra försiktig. 
    De rekommenderar efter 6 veckor ungefär. Men är nog väldigt individuellt hur fint det läker. 
    Är du nöjd?
    Extremt! Blev faktiskt tårögd när jag fick se det i spegeln på kliniken. Stod rakt upp och INGENTING syntes. En dröm :) 
  • Anonym (6,4)

Vem är världens bästa pannkakslagare?

• Anonym (Följ upp)

Följ gärna upp och berätta hur det känns när det är helt läkt, om det blivit någon ärrbildning e.t.c.

• Anonym (Undrande)

Fint att du är nöjd och tycker lite bättre om dig själv. Det är nog det enda jag tycker är viktigt i sammanhanget. Och varmt lycka till med att njuta av dit nyfixade kön framöver. Det är du värd - även om du var värd det tidigare också :)

• Melonsorbet1234
    Anonym (Följ upp) skrev 2025-04-17 16:34:58 följande:

Följ gärna upp och berätta hur det känns när det är helt läkt, om det blivit någon ärrbildning e.t.c.

Absolut!
  • Melonsorbet1234
    Anonym (Undrande) skrev 2025-04-17 16:36:31 följande:

Fint att du är nöjd och tycker lite bättre om dig själv. Det är nog det enda jag tycker är viktigt i sammanhanget. Och varmt lycka till med att njuta av dit nyfixade kön framöver. Det är du värd - även om du var värd det tidigare också :)

Tack fina! 

Jag gjorde det 100% för min egna skull och det känns himla bra!
  • Anonym (H)

Tycker det är så sorgligt alla dessa estetiska operationer. Tänker att det finns annat att fokusera på än utseendet man är skapt till... Förstår att för många är det ett problem som skapar dåligt mående. Men det känns så sorgligt i mina öron. Jag menar tex blygdläppar, varför ska man ens behöva bry sig? 

• Melonsorbet1234
    Anonym (H) skrev 2025-04-17 20:33:16 följande:

Tycker det är så sorgligt alla dessa estetiska operationer. Tänker att det finns annat att fokusera på än utseendet man är skapt till... Förstår att för många är det ett problem som skapar dåligt mående. Men det känns så sorgligt i mina öron. Jag menar tex blygdläppar, varför ska man ens behöva bry sig? 

Jag förstår din tanke och håller till viss del med men jag tänker att man gör precis vad man vill med sin egen kropp för att man ska må bra. Mår man bra av att ha blont hår fast man är brunett så färgar man det. Mår man bra av att inte ha en stor leverfläck i ansiktet tar man bort den. Mår man dåligt av för stora blygdläppar så förminskar man dem. Nu hade jag lite fysiska besvär också men dessa hade jag nog kunnat leva med, det estetiska var helt klart anledningen till operationen.
  • Anonym (Tiro)
    Melonsorbet1234 skrev 2025-04-17 15:44:46 följande:
    Gjorde en blygdläppsoperation igår - fråga vad ni vill!

Gjorde en blygdläppsförminskning igår på Akademikliniken - fråga vad ni vill! :) 

Bry dig inte om vad folk skriver. Tycker det var starkt gjort av dig att göra operationen eftersom det finns så starkt grupptryck emot skönhetskirurgi.

Med det sagt så är jag varken för eller emot skönhets kirurgi. Folk ska däremot få bestämma själva. Bort med grupptryck åt ena eller andra hållet.
Svar på tråden Gjorde en blygdläppsoperation igår - fråga vad ni vill!