Varför finns det icke vita som röstar på SD?
Varför finns det icke vita som röstar på SD? är det motsägelsefullt? Kan det ligga något i självkänslan?
Varför finns det icke vita som röstar på SD? är det motsägelsefullt? Kan det ligga något i självkänslan?
För att de har lärt sig svenska, är ambitiösa och de arbetar och har en egen inkomst. De är som många andra trötta på folk som kommer hit och lallar runt på bidrag utan något som helst krav på motprestation.
Beror nog på att det är invandrare som råkar värst ut av gängkriminalitet. De som är ambitiösa och har företag i utsatta områden.
De invandrare som inte får polis eller ambulans till deras områden för att ungdomar kastar stenar.
Jag har full förståelse för att de är missnöjda, men Sd är mycket prat och ingen verkstad. och kommer knappast lösa deras problem. Alternativen har dock gjort ännu mindre, utöver än att öka motsättningarna och problemen (so far).
Man kan vara trash oavsett hudfärg.
Varför svarar alla som om TS frågar om icke-vita?
TS frågar tydligt två gånger "Varför finns det icke vita som röstar på SD?".
Det korrekta svaret bör väl vara: Jo, det finns det. Faktiskt rätt många.
De SD-anhängare jag känner till från Mellanöstern, om det är vad du menar TS, är främst iranier, syrianer och kurder som anser att vi mesar för mycket med islamister eftersom de vet vad de är kapabla till av egen erfarenhet.
Iranierna har flytt från en islamistisk diktatur och kurderna och syrianerna (den kristna minoriteten) har sett sitt folk slaktas av IS.
Det många svenskar inte fattar är att till exempel niqab har varit förbjudet i muslimska länder, bland annat Syrien (inte längre), eftersom plagget helt riktigt förknippas med extremism och det är något få politiker vågar föreslå här.
En anledning till att den globala jihadismen uppstod är att islamistiska rörelser och partier förbjöds i jihadisternas hemländer så de gav sig av till Tjetjenien och Afghanistan för att utöva jihad.
Och så kommer människor från de länderna till Sverige där vi knappt vågar säga någonting om islamism. Då framstår ju SD som ett rimligt alternativ.
Sedan har du skötsamma invandrare som drabbas av gängkriminaliteten i större utsträckning än etniska svenskar eftersom de bor i samma områden eller mördas av misstag.
De flesta invandrare är dessutom konservativa i sina värderingar och SD förespråkar socialkonservatism.
Själv är jag vänster, av det klassiska slaget (inte identitetsvänster) men jag kan förstå varför vissa invandrare röstar på SD.
Beror nog på att det är invandrare som råkar värst ut av gängkriminalitet. De som är ambitiösa och har företag i utsatta områden.
De invandrare som inte får polis eller ambulans till deras områden för att ungdomar kastar stenar.
Jag har full förståelse för att de är missnöjda, men Sd är mycket prat och ingen verkstad. och kommer knappast lösa deras problem. Alternativen har dock gjort ännu mindre, utöver än att öka motsättningarna och problemen (so far).
Jag tror att mänga som invandrat från mellanöstern och östeuropa (särskilt de med kristen bakgrund) ser Sverigedemokraterna som ganska liberala och nära mitten eller socialdemokratin. De ser nog partierna längst ifrån SD som de extrema.
Troligen invandrare som arbetar och fungerar i samhället, men är trötta på kriminaliteten och all skit som vissa grupperingar av invandrare bidrar till.