• Anonym (Eta)

Hål i plastmatta dush

Har flyttat in i en hyreslägenhet för en månad sedan. Badrummet är ca 25 år gammal och har plastmatta på väggar och golv. Vid inflyttning upptäckte jag att det fanns 2 hål i plastmattan som är direkt i duschen., alltså när man duschar kommer det vatten över hålen. Jag har fotat dom och påpekat detta för hyresvärden och bett dom åtgärda.  Hen kommer hit om 2 veckor med en snickare som ska täta hålen.  (Finns några fler hål på andra ställen i badrummet också som inte är tätade. Hålen är ca 5x 5 mm.  Runt dom båda hålen känns det som om plastmattan buktar ut kanske 10 cm i diameter. 

Jag misstänker att det är fuktskadat. Hyresvärden verkar inte bry sej nämnvärt om fastigheten. Ni som kan det här. Hur stor risk är det att det är skador längre in i väggen? Jag tycker det luktar unket i badrummet. Förutsatte att det var rester från dom gamla hyresgästerna som var ett äldre par, men det har inte gått bort trots städ och tiden gått. Det luktar samma fortfarande. Jag har ingen erfarenhet av sånt här men ni som kan. Om det nu är som jag befarar behöver man göra om hela ytskiktet eller räcker det att skära upp mattan och laga och täta. Tänker att det blir skarvar om man gör det sistnämnda och att det inte funkar i duschen. Jag är inte så sugen att bo kvar om det finns risk att dom lämnar kvar mögel/ fukt och bara åtgärdar det kosmetiskt. 

• Svar på tråden Hål i plastmatta dush
  • Anonym (S)

Den här tråden ska du ställa i Byggahus forumet istället så kommer du få svar från kunniga inom området.

Svar på tråden Hål i plastmatta dush