• Anonym (Pregnant)

Gravid vecka 10, så Illamående , är vi fler ??

Som rubriken ovan tyder, är vi fler!!??Behöver stöttning och förståelse från andra i samma sitts. Äter Xonvea och även en till tablett som var mer ovanlig men med andra substanser. de enda jag försöker få i mig är varm macka med ost, har gett upp att försöka med annat 

• Svar på tråden Gravid vecka 10, så Illamående , är vi fler ??
  • Tulips25

Du är absolut inte ensam. Är i veckan 12+1 och har mått konstant dåligt sen vecka 8 ungefär. Äter också Xonvea, vilket hjälper men måste trots det äta konstant för att inte kräkas. Tär så på psyket. Är i vanliga fall en aktiv och frisk person, att ligga på soffan och bara äta o må illa är en stor sorg. Känns som att livet liksom tagit stopp. Så himla tacksam för bebis i magen men skulle ljuga om jag sa att jag inte övervägt att ge upp vissa dagar. Men försöker påminna mig själv om att andra innan mig klarat det. Styrkekramar till dig iallafall, var inte så mycket hjälp i mitt svar, men iallafall ett 'du är inte ensam'. Hoppas vi båda blir fria från det snart!

• Anonym (Jk)

här har vi en till! Konstigt nog började mitt illamående ganska sent, ungefär v 8+0. Då var det inte speciellt mycket och blev bättre bara jag åt mat, men nu en vecka senare 9+0 så mår jag piss😩 Kräktes första gången i förrgår 8+5. Hoppas detta är toppen av allt och att det snart blir bättre. Äter lergigan comp men får hjärtklappningar av det så försöker att klara mig utan😬
    Du är inte ensam!!❤️

• Anonym (Trean)
    Anonym (Pregnant) skrev 2025-04-18 20:33:45 följande:
    Gravid vecka 10, så Illamående , är vi fler ??

Som rubriken ovan tyder, är vi fler!!??Behöver stöttning och förståelse från andra i samma sitts. Äter Xonvea och även en till tablett som var mer ovanlig men med andra substanser. de enda jag försöker få i mig är varm macka med ost, har gett upp att försöka med annat 

Tycker du att xonvea hjälper? Det fanns inte när jag var gravid förra gången och är nyfiken på om det kommer funka bättre än lergigan. 
Svar på tråden Gravid vecka 10, så Illamående , är vi fler ??