• Anonym (lojsan)

Varför är så många eleka på familjeliv?

Det är vuxna som sitter och skriver här på familjeliv, men väldigt många svarar otrevligt och många gånger elakt. 

Jag har svårt att förstå varför man gör det: Famlijeliv förlorar på att dessa människor mobbar andras inlägg. Jag kommer sluta använda detta forum nu. 

Trist, och hoppas familjeliv kan rensa upp och blockera elaka medlemmar.

• Svar på tråden Varför är så många eleka på familjeliv?
  • Anonym (Utanförskap)
    Anonym (Man 9) skrev 2025-04-19 06:30:55 följande:

Alla som är på ett forum har ju något i grunden som skaver,  normala människor behöver inte hänga här eller i mobiltelefonen!

Precis min tanke. Folk som kompenserar för flera saker som saknas i deras liv.
  • Anonym (*.;.*)
    Anonym (Utanförskap) skrev 2025-04-19 06:26:15 följande:
    Finns hatiska och bittra människor av bägge könen, helt uppenbart.
    Tycker ett av könen är ganska mycket mer uppenbart än det andra när det kommer till hat och bitterhet.
  • Anonym (Man 9)
    Anonym (*.;.*) skrev 2025-04-19 06:39:43 följande:
    Fördomar. Det är helt normalt att gå in på ett nätforum och ställa en fråga man har, särskilt om det är i känsliga ämnen som kan vara genant att tala om med någon i verkliga livet. 

Eller om man vill få gratisråd i något specifikt ämne, ex. i hälsa, från en annan människa. Kan vara ett billigare alternativ än att gå till läkare.
    Ja är med dig till viss del, men Google och 1177, får man bättre svar än en hat tråd som spårar ut efter 3 kommentarer!
  • Anonym (Man 9)
    Anonym (Utanförskap) skrev 2025-04-19 06:39:45 följande:
    Precis min tanke. Folk som kompenserar för flera saker som saknas i deras liv.
    Ja de vill bli sedda hörda, och när det är anonym släpper de mer!
  • Anonym (*.;.*)
    Anonym (Man 9) skrev 2025-04-19 06:48:00 följande:
    Ja är med dig till viss del, men Google och 1177, får man bättre svar än en hat tråd som spårar ut efter 3 kommentarer!
    Det var just via Google som jag hittade hit från början. Med att söka på diverse frågor som jag hade i diverse ämnen.

Gillar också den input man får härinne. Iallafall de seriösa svaren. Det finns troll men de är några få till antalet och aktiva under samma konton tror jag.
  • Anonym (Normal)
    Anonym (Man 9) skrev 2025-04-19 06:30:55 följande:

Alla som är på ett forum har ju något i grunden som skaver,  normala människor behöver inte hänga här eller i mobiltelefonen!

Dig inklusive då med andra ord. 
  • Anonym (Man 9)
    Anonym (Normal) skrev 2025-04-19 07:05:46 följande:
    Dig inklusive då med andra ord. 
    Ja, lite umgänge med människor VV så då spinner huvudet ibland !
  • Deceree1

Varför kan vi inte bara stötta andra människor och visa empati? De som gör ett inlägg här vill ju ha någon slags respons på sina frågor och tankeställningar. Varför kan vi inte bra va snälla mot varandra? Dom som bara har elakheter i sig kan ju helt enkelt bara låta bli att svara ♥️

• Anonym (Utanförskap)
    Deceree1 skrev 2025-04-20 09:44:58 följande:

Varför kan vi inte bara stötta andra människor och visa empati? De som gör ett inlägg här vill ju ha någon slags respons på sina frågor och tankeställningar. Varför kan vi inte bra va snälla mot varandra? Dom som bara har elakheter i sig kan ju helt enkelt bara låta bli att svara ♥️

Det är nog så att vissa människor har ett "trängande behov" av att få vara elaka och nedlåtande. De skulle "gå sönder" inombords om de inte fick utlopp för sin ilska och frustration. Dessa kommer alltid finnas, men man kan ha den goda smaken att ignorera dem och hoppas att den som vill ha hjälp, stöd och respons förstår att inte ta elaka kommentarer personligt eller på större allvar.
  • Postman

Svårt att säga vad det beror på, tror det är väldigt många faktorer, en mix av allmänt bittra människor, folk som vill provocera rent allmän, folk som har extrema ideologiska åsikter, folk med allehanda diagnoser, troll från trollfabriker, några som lever sina liv genom forumet och tror att de kan dominera sajten och ska styra vad det skrivs om osv osv, listan kan nog göras hur lång som helst.

Det har blivit tråkigare här senaste åren så det blir att man tittar in här allt mer sällan, det är inte heller värt tiden att hålla på med evighetsdiskussioner utan slut. Många diskussioner hamnar också i väldigt destruktiva evighetskaruseller.

• Deceree1
    Anonym (Utanförskap) skrev 2025-04-20 09:54:37 följande:
    Det är nog så att vissa människor har ett "trängande behov" av att få vara elaka och nedlåtande. De skulle "gå sönder" inombords om de inte fick utlopp för sin ilska och frustration. Dessa kommer alltid finnas, men man kan ha den goda smaken att ignorera dem och hoppas att den som vill ha hjälp, stöd och respons förstår att inte ta elaka kommentarer personligt eller på större allvar.
    Det är så sorgligt. För den som skriver kanske är ledsen och då är det svårt att inte ta åt sig. Önskar bara att de elaka kunde hålla sig borta. 
  • Anonym (Utanförskap)
    Deceree1 skrev 2025-04-20 10:01:13 följande:
    Det är så sorgligt. För den som skriver kanske är ledsen och då är det svårt att inte ta åt sig. Önskar bara att de elaka kunde hålla sig borta. 
    Jag kan ibland bli chockad över vissa elaka och nedlåtande svar till en trådstartare som uppenbart är ödmjuk och söker råd och stöd. Precis som att vissa måste vara på och hugga direkt och komma med förutfattade meningar om trådstartaren. Det förstör också stämningen på forumet generellt.
  • Anonym (S)
    Anonym (Utanförskap) skrev 2025-04-20 10:05:04 följande:
    Jag kan ibland bli chockad över vissa elaka och nedlåtande svar till en trådstartare som uppenbart är ödmjuk och söker råd och stöd. Precis som att vissa måste vara på och hugga direkt och komma med förutfattade meningar om trådstartaren. Det förstör också stämningen på forumet generellt.
    Samt att trådstarten ska analyseras i beståndsdelar om den är "sann" eller inte! En massa trams efterfrågas eller ifrågasätts! Fan, man ska visst vara nån universitetslektor i svenska språket och inte utelämna nån endaste liten detalj för att få vettiga svar! Istället för frågeställningen så diskuteras det om det regnade på en viss dag, hur en husvagn är möblerad eller vad köttfärsen kostar för att kunna smula sönder hela trådstarten!
Svar på tråden Varför är så många eleka på familjeliv?