• Anonym (TS)

Varför patetiskt med män på 50+ att skaffa barn

Min man är 50+ och har äldre barn sedan innan. Nu har vi precis fått vårt andra barn och många uttrycker hur patetiskt det är med äldre män som skaffar nya barn med yngre tjejer. Vi skaffade barn efter att hans vuxna barn flyttat hemifrån. Så vi är ingen traditionell bonusfamilj med massa barn i huset heller.

Varför anses detta så patetiskt? Många av hans jämnåriga kompisar spelar ju mest golf och har tonårsbarn hemma. Och så börjar min man om Med småbarn. Det är främst vänner och bekanta till min man som uttrycker att detta är patetiskt.

• Svar på tråden Varför patetiskt med män på 50+ att skaffa barn
  • Anonym (Varför?)

Jag instämmer med de som tycker att det är patetiskt!
    Varför börja om med småbarn när man är 50+?
    Hur många år över 50 är din man?
    Tänk på barnen,  hur kul är det att höra andra säga "morfar/farfar" om deras pappa ?!
    Gamla gubbar som skaffar barn med yngre tjejer är faktiskt ganska patetiskt!

• Anonym (TS)
    Anonym (Varför?) skrev 2025-04-19 13:11:56 följande:

Jag instämmer med de som tycker att det är patetiskt!
    Varför börja om med småbarn när man är 50+?
    Hur många år över 50 är din man?
    Tänk på barnen,  hur kul är det att höra andra säga "morfar/farfar" om deras pappa ?!
    Gamla gubbar som skaffar barn med yngre tjejer är faktiskt ganska patetiskt!

52 är han. 
  • Anonym (Samma)
    Anonym (TS) skrev 2025-04-19 12:58:02 följande:
    Varför patetiskt med män på 50+ att skaffa barn

Min man är 50+ och har äldre barn sedan innan. Nu har vi precis fått vårt andra barn och många uttrycker hur patetiskt det är med äldre män som skaffar nya barn med yngre tjejer. Vi skaffade barn efter att hans vuxna barn flyttat hemifrån. Så vi är ingen traditionell bonusfamilj med massa barn i huset heller.

Varför anses detta så patetiskt? Många av hans jämnåriga kompisar spelar ju mest golf och har tonårsbarn hemma. Och så börjar min man om Med småbarn. Det är främst vänner och bekanta till min man som uttrycker att detta är patetiskt.

Tycker det är samma med äldre kvinnor och män som skaffar barn. Det är ju individens val - men är man äldre, orkar man verkligen med en 10-åring som vill lira boll? Rida och behöver hjälp att sadla? Åka med på läger. Engagera sig så. 

Det är ju en sak att skaffa barnet, men att sen orka finnas där under uppväxten är något jag också ser som viktigt för barnet - att det har föräldrar som orkar med både mentalt och fysiskt.
  • Anonym (Motet)

Det är inte unikt för 50+ män. Även 50+ kvinnor som skaffar barn får höra skit (kanske t o m mer av någon anledning?)

• Krocko

Jag tycker gränsen för att sätta barn till världen går runt 40, för både män och kv, och detta för barnens skull, att slippa ha lastgam föräldrar, mina föräldrar var 43 när de fick mig och jag tyckte många gånger det var jobbigt att ha äIdre föräldrar.

• Anonym (Existerar inte)

Jag har hört på FL att det är en anomali att 50-åriga gubbar har yngre kvinnor. Så detta måste va en fredagstråd?

Om han skaffat en fertil ung kvinna så är det bara att ställa upp, anser jag. Han vet vad han gav sig in på.

• Anonym (Ignorera dem)

Ignorera dem. Jag hade världens bästa pappa trots att han var 30 år äldre än mamma och mina halvsyskon är äldre än mamma. 

• Tecum

Jag tycker inte det är något patetiskt, tvärtom är det starkt gjort att ställa upp för sin yngre kvinna som vill ha barn. En bra man helt enkelt och bägge måste ju begripa att han blir en gammal pappa för barnen. Men att det inte behöver betyda att han inte orkar med dem eller att ställa upp i olika sammanhang. 60 är det nya 40 ju, folk mår bättre upp i åldrarna än förr.

Antar att det mest är kvinnor som stör sig, av någon anledning har de svårt för män med yngre kvinnor?

Svar på tråden Varför patetiskt med män på 50+ att skaffa barn