Anonym (Semester) skrev 2025-04-20 02:07:47 följande:
Varför tummar man ner på en tråd med rubriken Ledsen? Här är någon riktigt ledsen och vågar öppna sig för helt främmande folk, och du tummar ner, det i sig är ju ledsamt. Empati? Var finns den?
Jag tänkte som du, men ser samtidigt en annan möjlig orsak. Det är tyvärr så många som är ofrivilligt ensamma, både vid påsk och andra högtider och till vardags.
Jag tror att en del som läste trådstarten kände ett styng i hjärtat när de läste att TS haft sina barn hos sig i början av påsken, när de själva vet att de inte kommer att byta ett enda ord med någon under hela påsken.
Att någon annan har det värre betyder ju inte att TS inte skulle lida av sin situation.
Jag hoppas att båda TS och andra ledsna får ett åtminstone någorlunda bra slut på påsken. Själv har jag varit den som långt upp i vuxen ålder ofta inte pratade med någon alls under helgen, om man inte räknar med att säga hej och tack till kassörskan i mataffären. Av olika skäl vågade jag inte ens hoppas att det fanns chans till annat, men nu har jag en man sedan många år. Det är jag mycket tacksam över och minns alltför väl hur jobbig ofrivillig ensamhet är.
Kram till TS och andra som vill ha.