• Anders74

Hygien

Hej, hur säger man till sin partner att förbättra sin hygien på ett bra sätt utan att hon ska bli sårad? 

Hygien
  • Svar på tråden Hygien
  • Anonym (Bann)

Man säger det på ett snällt sätt. 

• RenLuft
    Anonym (Bann) skrev 2025-04-20 09:13:04 följande:

Man säger det på ett snällt sätt. 

Ja, men han undrar ju hur man kan på ett snällt sätt säga det?

Till TS: Hej, allt beror på er kemi. Du känner din partner och gå ut ifrån hur du vet om henne. Fråga i det perfekta tillfället.

Ibland vet man inte när man själv har dålig andedräkt eller luktar svett eller så. För man själv är så van vid sin egna lukt eller tror att andra inte berörs så illa.

Du kan ju alltid börja med att säga: ''Jag menar inget illa! Jag vill inte såra dig, men....''.

Men du känner din partner. Gå utifrån omständigheterna och situationen.
    Lycka till!
  • Anonym (Aja)

"Gå och duscha, du luktar." Plain and simple.. och tar personen illa upp så har den nog annat att jobba på också, förutom sin hygien.. 

• Postman

Äh det är väl inget problem att säga till, du luktar inte så fräscht, du får se till att hålla dig lite fräschare. Jag blir bara tacksam om min partner säger till mig. Det är väl inget att hymla med liksom.

• Anonym (Eli)

Det beror på vad det handlar om. Om det till exempel är att hennes tröja luktar svett så kan du lite finkänsligt upplysa henne om det och råda henne att byta. Om det är ett problem att hon helt plötsligt slutat duscha, slutat städa osv bör man gå till botten med vad som orsakat detta. Om hon alltid varit lortig av sig lär det vara svårare att bryta den ovanan.

Svar på tråden Hygien