Obekväm på jobbet (den sociala situationen)
Hallå! Min första tråd här.
Jag har börjat ett nytt jobb och jag lär mig mycket och personen som lär upp mig verkar bra men han är väldigt osocial. I vanliga fall så är jag också det och brukar tycka att det är skönt att inte prata så mycket men vi jobbar väldigt nära varandra och jag känner mig riktigt obekväm av att bara sitta där hela skiftet och inte prata med varandra. Jag som har så dålig självkänsla sitter hela tiden och tänker på att det är jag som är tråkig och ointressant och jag kan inte slappna av alls. Jag har även väldigt svårt att bedöma när jag ska ut och jobba och när jag bara ska sitta och ta det lugnt som han gör. Jag som är ny ska ju visa framfötterna och hålla igång men jag vill ju samtidigt inte göra han stressad av att springa runt hela tiden om det inte behövs.
Han sitter även med sina hörlurar på sig hela tiden så varje gång jag frågar han något så måste han in och pausa och det känns som att jag bara stör honom.
Själva jobbet verkar ganska kul men att sitta och titta på varsin mobil i flera timmar om dagen gör mig bara stressad.
Jag är väldigt nervös inför varje pass och det har inte med själva jobbet att göra utan mer det där sociala. Tror jag i alla fall.
Hur skulle ni ha gjort i min situation och hur slutar jag att vara ängslig och nervös inför detta Kanske lite luddig trådstart men det var skönt att skriva av sig.