• Anonym856733

Hittar ingen partner

Jag vet att detta låter som något alla säger men jag börjar verkligen tröttna. Är en kille på 21 år och har aldrig pratat med en tjej.
    Jag vill ingenting hellre än att ha någon att leva med då mitt liv är så satans tråkigt. Jag har inga kompisar som vill gå ut på nattklubb och är inte särskilt sugen själv heller. Dejtingappar är ingen idé då utseendet inte står på min sida. Lär inte hända genom jobbet då jag jobbar på fabrik med enbart män i sextio årsåldern 
    Behöver lite stöttning nu, hur ska jag hitta någon

• Svar på tråden Hittar ingen partner
  • Anonym (Kvinna)

Du är 21 och har alla möjligheter. Har du utseendet emot dig så träna upp sina sociala färdigheter, ha nära vänskapsrelationer. Sedan utbilda dig. Kvinnor finner generellt det mycket attraktivt med välutbildade män som har en stabil ekonomi. Så ha ett bra sparande, inred fint hemma. Där har du saker att tänka på. 

• Maggi23

Har du några intressen som du kan hitta en tjej igenom? Typ någon fritids aktivitet/grupp/kyrkan?

• Anonym (Hm)

Gå någon kurs, gå med i någon förening o.s.v. Du är ung och har tiden för dig.

• Anonym (Man)

Börja med att träna på att umgås med kvinnor utan att ha förväntningar på mer. Jag vet att det kanske är svårt. Men att känna kvinnor och vara avslappnad i deras närhet är väldigt viktigt när du också går in i en relation. Börja smått genom att bara ge en uppriktig komplimang eller skämta med någon på stan. Bara växla några ord och sedan gå vidare. Stanna inte kvar med förhoppningen om vidare diskussion. Du tjänar på att träna på att vara social med kvinnor. Har du det som fokus istället för att hitta en partner så kommer du snart märka att kvinnor oftare är enklare att prata med än män och kan bli fantastiska vänner. 

• Anonym (Frank)
    Anonym856733 skrev 2025-04-20 22:39:47 följande:
    Hittar ingen partner

Jag vet att detta låter som något alla säger men jag börjar verkligen tröttna. Är en kille på 21 år och har aldrig pratat med en tjej.
    Jag vill ingenting hellre än att ha någon att leva med då mitt liv är så satans tråkigt. Jag har inga kompisar som vill gå ut på nattklubb och är inte särskilt sugen själv heller. Dejtingappar är ingen idé då utseendet inte står på min sida. Lär inte hända genom jobbet då jag jobbar på fabrik med enbart män i sextio årsåldern 

Funderat på ett utlandsäventyr? Dagens svenska tjejer är så fulla av allt de pumpas fulla av på sociala medier att de är helt hopplösa. Att dejta en svenska idag är som att gå på en jobbintervju känns det som. Samma iskalla dissekering av en...
  • Anonym (Man)

Ett tips på komplimanger är att inte ge det till något som hon är född med som vackert hår eller ögon. komplimanger träffar bättre om det är för något man själv har köpt eller gjort. Jag älskar din kappa? riktigt cool färg på naglarna, dem gillar jag verkligen? Förlåt att jag skrattade till, men du var så charmig när du sa så, helt underbar? Glöm bara inte att gå vidare efter att du sagt något. Förmodligen kommer du mötas av ett leende och ett tack då och det stärker självförtroende.

• Anonym (Kall)
    Anonym856733 skrev 2025-04-20 22:39:47 följande:
    Hittar ingen partner

Börja med att prata med tjejer, förutsättningslöst. När du känner dig varm i kläderna så kan du försöka flörta. Ibland får man nobben, räkna med det, finslipa dina sociala färdigheter och lär dig av dina misstag. Har du inga tjejer i din närhet eller där du rör dig så behöver du hitta såna. (Mötesplatser)
  • Anonym (Räv)

Du är riktigt ung.

Satsa på karriär och studier. Hitta vad du gillar.

Kvinnor kommer när dom kommer.

Men du kanske borde börja prata med kvinnor. Gör det utan baktanke... Det är bara människor. Kvinnor är inte  speciella eller jo det är dom men tror det viktigt att se dom som vanligt folk. Inte göra en stor grej av det.

Träna också är bra. Kroppen, sinnet och intellektet. Du kommer tacka dig själv om 10 år om du håller igång träning och sånt.

• Anonym (Anna)

Du får samma svar som jag alltid ger till män i din situation:

börja med att skaffa killkompisar! Börja med att ha ett roligt liv där du har ett socialt nätverk och gör roliga saker, då finns det mycket större chans att träffa tjejer. Och om du inte hittar någon har du iallafall roligt under tiden.

Det som någon skrev ovan, åk utomlands, är också en bra idé. Det finns massor av jobb som visserligen är typ utan betalning men som innebär att du träffar nya människor och utvecklas som människa. Rör på dig och bryt dina gamla mönster.

• Lynx123

Det viktigaste är att du jobbar på dig själv. Utbildning, ett kvickt sinne, många intressen, humor etc är alla attraktiva saker. Du är ung och kan komma jättelångt om du vill. 

• jontebula

Du måste vara social och våga ta för dig annars kommer ingen tjej lägga märke till dig.

Ingen minns en fegis

• Anonym (Tjej)

Om du själv tycker att ditt liv är "satans tråkigt", hur attraktivt tror du då att det är för någon annan att välja att vara en del av ditt liv? Du beskriver vidare att du bara är 21 år, jobbar på fabrik, har utseendet emot dig och aldrig har pratat med en tjej. Inte en bra helhetsbild, du behöver göra förändringar.

Så för Guds skull fastna inte där, bli inte en tragisk incel utan ta tag i livet NU. Börja jobba med att gå ut i världen och skaffa dig ett liv som är tillfredsställande och intressant. Res, plugga, lär känna människor, samla på upplevelser, hitta vad du gillar i livet, för din egen skull först och främst. Då kommer du träffa nya människor naturligt. Människor som tar för sig av livet har roligare, får självförtroende och är också intressanta för andra. (Utseende är kanske mest relevant på Tinder men i verkliga livet kan andra saker vara viktigare, som att vara självständig, självsäker, empatisk, snäll, nyfiken på livet och rik på erfarenheter)

Lycka till! 

• Anonym (trixig)

Du måste finnas där tjejer finns, oftare.

Kvällskurser i språk, silversmide, chokladpralintillverkning, akvarell?
    Danskurs?
    Sjunga i kör?
    Hjälpa till med något praktiskt i ett stall?
    Välgörenhet genom kyrka eller kommun, servera soppa, sortera skänkta kläder?
    Bli frivillig resurs vid idrottsevenemang i din stad?

Där finns tjejer, och har man redan något att snacka om eftersom man gör nåt konkret ihop så är det ju lite lättare att vara social. Det sämsta som kan hända är ju att du kommer ut ur huset och lär dig mer hur folk funkar, och hur man snackar med dem man inte känner riktigt.

En kille jag kände medan jag pluggade bytte från byggjobb till lärarhögskolan och när det fanns 85% tjejer runtom tog det inte lång tid för honom att få fast relation, fast han var en alldaglig lantis. Fast det är klart lite extremt att byta karriär för att få en relation.

• Anonym (Hmm)

Och om man gör allt detta o fortfarande kammar hem noll?

Ett tag var jag med i typ 5 föreningar så det blev så mycket och träffade så många människor så jag hann inte med. 

Har ett sjukt gott killgäng. 

Inte alls bitter tänker det händer när det händer. Men jag vore inte mänsklig om jag inte undrar vad felet är. 

Gått på universitet, hängt med på fester, haft olika jobb. Tjejer har det funnits gott om men de har alltid tagit chansen med andra när jag funnits i närheten. 

Har bjudit till, jag brukar snacka med alla inklusive tjejer. 

Många tror man är sån där incel för det måste ju bara vara något fel på mig. 

• Anonym (Räv)
    Anonym (Hmm) skrev 2025-04-21 21:24:09 följande:

Och om man gör allt detta o fortfarande kammar hem noll?

Ett tag var jag med i typ 5 föreningar så det blev så mycket och träffade så många människor så jag hann inte med. 

Har ett sjukt gott killgäng. 

Inte alls bitter tänker det händer när det händer. Men jag vore inte mänsklig om jag inte undrar vad felet är. 

Gått på universitet, hängt med på fester, haft olika jobb. Tjejer har det funnits gott om men de har alltid tagit chansen med andra när jag funnits i närheten. 

Har bjudit till, jag brukar snacka med alla inklusive tjejer. 

Många tror man är sån där incel för det måste ju bara vara något fel på mig. 

Jag skulle sluta bry mig utan att för den sakens skull bli incell eller bitter.

Jag har haft svackor på flera år men t.ex förra året var jag med 5 kvinnor helt plötsligt och en av dom blev min flickvän ett tag. Mitt råd är att inte anstränga sig så mycket och ta det på så stort allvar. Det kommer när det kommer. Jag lever mitt liv och det kommer in kvinnor titt som tätt som är intresserad av mig utan att jag måste ha fullt med strategier och spel på gång.

Jag tror inte på saker som "Jag har testat allt och det funkar ändå inte"
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Räv) skrev 2025-04-21 22:12:47 följande:

Jag har haft svackor på flera år men t.ex förra året var jag med 5 kvinnor helt plötsligt och en av dom blev min flickvän ett tag. Mitt råd är att inte anstränga sig så mycket och ta det på så stort allvar. Det kommer när det kommer. Jag lever mitt liv och det kommer in kvinnor titt som tätt som är intresserad av mig utan att jag måste ha fullt med strategier och spel på gång.

Jo men visst. Haft flera år utan att bry mig ett dugg. Hände inte mycket då heller trots att kvinnor kom o gick. Men visst. Spelar inte så stor roll vilket resultaten blir samma ändå. 

Men tack för att du försöker. 
  • ResanTillMelonia

Vad har du att erbjuda en tjej då? Ett skittråkigt liv?

missuppfatta mig rätt nu. Jag lever ocskå ett skittråkigt liv. Har tonårsbarn och varit singel ungeför sedan jag blev mamma. Jag var i din ålder när jag blev det.

jag har alltid tyckts att det har varit självklart att inte belasta mitt skittråkiga liv på någon annan.

och varför ska någon annan se något i mig? Ingen har skyldighet att ens gilla mig.

jag tror du riskerar att bli en klänning eller tofflande typ.

• Anonym (Hm)
    Anonym (Räv) skrev 2025-04-21 22:12:47 följande:

Håller med
Svar på tråden Hittar ingen partner