Någon med GAD där setralin hjälpt?
Som rubriken lyder. Någon här som har GAD och behandlats med setralin och det har fungerat bra? Hur lång tid tog det ? Behöver höra lite positivt så man orkar kämpa på...
Som rubriken lyder. Någon här som har GAD och behandlats med setralin och det har fungerat bra? Hur lång tid tog det ? Behöver höra lite positivt så man orkar kämpa på...
Undrar samma! Kan man dela med sig om ångestlindrande mediciner som faktiskt hjälper? Samt vad biverkningar är. För- och nackdelar
Jag har ätit det i 5 år nu. För mig fungerar den okey. Jag får komplettera en annan medicin också. De första 3 veckor var hemska. Jag mådde så psykiskt dåligt men det går över efter ett par veckor. Det gäller att man fortsätter för det kommer bli bättre.
Nej, för mig funkade inte sertralin bra mot GAD, däremot funkar pregabalin finfint men lycka till att få det utskrivet.
Första veckorna med sertralin var vidriga, jag önskar att jag aldrig hade använt ssri pga det. Ingen annan medicin som hade lindrat insättningen. Innan visste jag inte hur mkt ångest det är möjligt att ha, nu vet jag tyvärr.
Hejsan!
Jodå, för mig funkar det jättebra! 100mg/dag, inte mindre. Provade 50mg i omgångar och sedan slutat.
Ångesten blev sju resor värre varje gång så jag började med Setralin igen för kanske 4 månader sedan. När det började göra "sitt jobb", lugnade min ångest ner sig så mycket att jag inte kunde begripa hur jag orkade göra allt jag gjorde under alla dessa 10 år som ångesten varit min oönskade vapendragare (barn, hus, resor, jobb, bytt jobb, pluggat etc).
Känner mig friare. Äntligen.
Jag vet inte hur ni med sådan fruktansvärd ångest har det men min partner har GAD med OCD och det var riktigt illa innan behandlingen med sertralin sattes in. Visst det var en jättejobbig övergångsperiod på några veckor då hen mest låg ner och inte klarade av att göra nånting. Men därefter har allt blivit så mycket bättre. Jag trodde ett tag på tvångsvård innan detta faktiskt. Men nu är partnern så gott som ny. Det behövdes fyllas på med Serotonin i hjärnan, allt var borta enligt låkaren.
Jag tar escitalopram.