• hejhejhej01

Åldersskillnad på 3 år, erfarenheter?

Kommer ha barn med exakt 3 års mellanrum. Lillasyskon kommer i sommar och vill gärna höra era erfarenheter av den åldersskillnaden?
    Hur var det med en nyfödd och en precis fylld 3 åring? när blev det mest svårt, lätt, utmanande, roligt, givande.. ja, ni förstår.

• Svar på tråden Åldersskillnad på 3 år, erfarenheter?
  • Anonym (3 år)

3 årstrots och lilla puberteten dvs 6års samtidigt var lite spännande. 

Fram till syskonet var 3-4 år funkade de riktigt bra ihop. Sedan fick storasyskonet egna kompisar på annat sätt iom skolan. 

Nu är de snart 13 och 16 och jämkar med varandra. Är den stora jobbig är lilla lugn och tvärtom. Lägg till en morsa i klimakteriet så fatta att det kan svalla! 

Vi har på det hela varit jättenöjda. En kompis med knappt 2 år hade det betydligt svettigare och sa att hon inte andades förren liten var 4-5 år. 

Maken och hans syskon liksom jag och mitt syskon skiljer det också 3 år på, det tror jag spelade in lite för oss.

Det jag trodde skulle vara toppen som inte blev bra var att ärva kläder. Kan säga att vi har en storebror och en lillasyster. Storebror var lite medelkurva i allt när det kommer till vikt, längd och klädstorlek upp till tonåren. Lillasyster däremot var liten från start. Så vinteroverallen han hade vid tre års ålder hade hon vid fyra. Fick köpa en extra overall första vintern till henne då hon nästan drunknade i hans osv. 

Svar på tråden Åldersskillnad på 3 år, erfarenheter?