• Anonym (Steffe)

Partner känslomässigt död

Min partner fick medicin mot sin ADHD för drygt 6 månader sedan. Det har gett henne mycket gott och hon har blivit mer strukturerad och funkar bättre på sitt jobb. Men känslomässigt är hon en helt annan person. Tidigare kände jag kärlek från henne att hon verkligen älskade mig. Jag vill inte vara i någon relation där partnern inte älskar mig tillbaka. Hur kan jag "testa" att hon älskar mig. Vilka handlingar kan man förvänta sig från en kvinna som älskar sin man? 

• Svar på tråden Partner känslomässigt död
  • Anonym (A)

På vilket sätt har hon förändrats?

• Anonym (Steffe)

Det där är svårt att förklara. Men ska försöka. Hon utstrålade mer värme mer känsla. Det kändes som att hon brydde sig om mig, hur min dag varit osv. Hon kunde göra roliga saker med mig bara för att umgås och ha kul tillsammans. Men nu är jag alltid bortprioriterad på det "roliga planet" men alla måsten som tvätta, diska, städa, handla osv är fortfarande mina uppgifter. Det känns lite som att jag är henens betjänt numera inte min partner.

• Anonym (Bert Snärt)
    Anonym (Steffe) skrev 2025-04-22 09:42:13 följande:

Det där är svårt att förklara. Men ska försöka. Hon utstrålade mer värme mer känsla. Det kändes som att hon brydde sig om mig, hur min dag varit osv. Hon kunde göra roliga saker med mig bara för att umgås och ha kul tillsammans. Men nu är jag alltid bortprioriterad på det "roliga planet" men alla måsten som tvätta, diska, städa, handla osv är fortfarande mina uppgifter. Det känns lite som att jag är henens betjänt numera inte min partner.

Vet inte om det är ADHD-medicinen som gjort det. Alla relationer förändras med tiden. Jag önskar att min fru sedan 25 år skulle ge mer ömhetsbevis. Som TS känner jag ibland att jag är en serviceinrättning.

Men det är lite orättvist, hon håller mig i handen när vi är ute, och vi har sex varje vecka.
  • burleskburkläsk

Prata, säg exakt som du känner.

Kanske har hon fått upp ögonen och du visar noll kärlek och hon tänker nu köra samma metod som dig.

Att du inte pratat med henne direkt när det hände men kommer krypande här om tips...prata med henne.
    Har du gjort det och det är som det är nu så är det troligen helt kört...

Jag tror inte hon blivit sån pga nån medicin, hon har bara valt att vara sån här...Du verkar ju ändå inte prata med henne...jag tror inte hon känner att du bryr dig nåt alls.

• ResanTillMelonia
    Klart man kan bli mer känslomässigt kall på centralstimulerande. Det sätter ju igång sympatiska nervsystemet. frågan är om det inte är viktigare för henne att ha sin ADHD under kontroll. Ställ inga ultimatum på henne bara
  • burleskburkläsk
    ResanTillMelonia skrev 2025-04-22 20:03:47 följande:
    Klart man kan bli mer känslomässigt kall på centralstimulerande. Det sätter ju igång sympatiska nervsystemet. frågan är om det inte är viktigare för henne att ha sin ADHD under kontroll. Ställ inga ultimatum på henne bara
    Vet många med olika diagnoser, aldrig hört om någon som förändrats så av medicin...låter vidrigt.

Vadå ställ inga ultimatum?
    Så han skall bara acceptera allt som det är resten av livet för nu???

Ultimatum är kanske inte fel men möjligen inte för hårda såna...
Svar på tråden Partner känslomässigt död