• Anonym (Tacksam)

Betal SMS på företagstelefon

Hej! jag undrar om det finns någon bra lösning för oss med företagstelefon att kunna skicka betal SMS, t ex via webben Som är kopplat till betalkort? 

man vill inte låta företaget betala för privata betala SMS. 

• Svar på tråden Betal SMS på företagstelefon
  • Anonym (E)

Nu har jag alltid haft både en privat och en jobbtelefon så jag har hållit isär på det sättet, men jag blir nyfiken, vad är det för sms som du behöver skicka? Det kan ju inte vara speciellt ofta....

• Anonym (Tacksam)

Nu vet jag inte om det är relevant för tråden exakt vad för betalsms jag ska skicka, men bara typ att rösta på Mello. 

pratiskt med en webblösning med förbetalt saldo 

• Anonym (123)
    Anonym (Tacksam) skrev 2025-04-22 14:51:25 följande:

Nu vet jag inte om det är relevant för tråden exakt vad för betalsms jag ska skicka, men bara typ att rösta på Mello. 

Ja, det låter ju viktigt. 
  • Anonym (E)
    Anonym (Tacksam) skrev 2025-04-22 14:51:25 följande:

Du får nog använda någon annan telefon då, jag kan verkligen inte komma på många tillfällen detta kan komma upp, parkering kan man ju betala med sms men den landar ju inte på telefonräkningen så där är det inga konstigheter.

Nu vet jag inte om det här är ditt eget företag men det är inte den bästa idén att använda jobbtelefonen även privat, har haft flera kollegor som gjort det och det var inte så kul när någon ny skulle ta över tjänsten och numret, en del kunde stängas av men inte alla

Du får väl rösta på melloappen istället
Svar på tråden Betal SMS på företagstelefon