• Frankie90

Vi som försöker bli gravida efter preventivmedel

Jag slutade med p-piller (Abellonelle 28) i februari efter 20 år, är 34 år och jag och min sambo planerar vårt första barn. Den här tiden hittills har varit en extrem berg och dalbana av känslor så därför skapar jag den här tråden för att dela med mig av min upplevelse och gärna tar del av andras upplevelser fram till plusset! 

Ca en månad efter stoppet fick jag mensvärk i 2-3 dagar men ingen mens, två veckor senare fick jag tecken på ägglossning med positivt på LH-sticka, hög och mjuk tapp, vattniga flytningar. Därefter har jag haft ömma bröst, illamående från helvetet, extrem trötthet och varken mensvärk eller mens när den borde kommit. (Nu 4 dagar sen) Negativt graviditetstest. Nu inväntar jag antingen mens eller att kroppen gör ett nytt försök till ägglossning..

Hur har det gått för andra som slutat med preventivmedel? Kom kroppen igång snabbt eller dröjer/dröjde det? Vad har ni haft för symtom Osv? 
  • Svar på tråden Vi som försöker bli gravida efter preventivmedel
  • Anonym (F)

Hej!
    Jag slutade med p-piller i januari och blev gravid i mars. Så det gick på andra försöket. De enda symptomen jag hade innan jag plussade var extrem trötthet och ingen mensvärk eller pms. Tyvärr slutade det i MA, ska försöka igen nu när aborten är klar

Svar på tråden Vi som försöker bli gravida efter preventivmedel