Farlig infektion ELLER hypokondri?
Halloj! Har haft problem med ländryggen på vänster sida i tre veckor nu. Tror det startade efter några dagar med längre promenader än vanligt. (I vanliga fall blir det typ 6000 steg, och nu, typ varannan dag, har det varit uppe i 10 000 - 15 000 steg.) Det började som en jävligt öm ?knuta? på sista revbenet, sedan blev det mer att hela muskeln kändes öm och stel när jag sträckte på mig, böjde mig fram osv. När jag hoppade hugg det också till. Sedan har det varit så i tre veckor.Nu de senaste dagarna har jag fått så ont under båda knäskålarna när jag belastar benen. Hugger liksom som spikar när jag går typ. Det gör inte lika ont idag när jag går, men när jag hoppar med varannat ben i golvet (bra förklarat) hugger det till. Har fått extrem träningsvärk i låren också, trots flera dagars vila från aktivitet. Min hypokondiska hjärna tror såklart att jag har en pågående OTROLIGT FARLIG inflammation i ryggen, som har spridit sig till knäskålarna och infekterat, som i sin tur har infekterat mina lårmuskler. Har försökt tagit bort tankarna på cancer, så det har jag inte. Men infektion möjligtvis. Och på det har jag blivit förkyld också. Träffade min käre far i lördags som var lite risig, så det är säkert därför jag blivit smittad? ELLER så är det infektionen i rygg-knä-lår som skriker åt mig att söka akutvård.
Har fått tid hos fysioterapeut DEN 6:E MAJ. en evighet kvar och jag är så rädd för att det är någonting allvarligt. Har liksom ett konstant sug i magen och tappat lusten och kreativiteten som jag vanligtvis känner i vardagen. Oron äter liksom upp mig. Så frågan är: överbelastning eller gravsten?