• Anonym (Pryd eller nåt sånt)

När partnern pratar om gamla ligg…

Vad tycker ni om när er partner börjar prata om gamla ligg. Särskilt om det är ganska ingående. Jag kanske är pryd av mig men tycker  det var riktigt jobbigt när min tjej som har varit ganska vild helt random börjar prata om något tillfälle när hon legat med flera killar samtidigt. Varför berätta sådant för ens partner. Då bar då men när hon berättar om det känns det som nu.

• Svar på tråden När partnern pratar om gamla ligg…
  • Anonym (Nej tack)

Nej tack säger jag, detaljer kan han behålla för sig själv.
    Man kan prata allmänt om vad man gillar och har provat men inte kopplat till en partner och inte om jag inte efterfrågat det

• Anonym (Hm)

Här har man ju ett ansvar själv att säga ifrån. Säga att man inte är intresserad av att höra och upprepa den meningen tills den andra personen förstår. Vissa är helt öppna med sitt tidigare sexliv och andra tycker det är mer obekvämt. Jag tycker sånt snack är helt opassande!

• Anonym (Kim)

Nej det är klart opassande att vara detaljrik om tidigare sexuella eskapader. Säg ifrån. Kan det vara så att hon vill  göra det igen och vill ha dig med på tåget? 

• Anonym (J)

Hur säger hon det? Låter som hon vill göra det igen 

• Anonym (Fia)

Min kille är lite samma. Samtidigt frågar jag honom så på ett sätt är jag nyfiken. Han har legat med många och jag med väldigt få. Så jag vill höra om hans ungdomsår. Jag är 40+ han 50+ så allt är preskriberat så att säga. Men sist började han berätta när vi låg i sängen o avslutade med en historia där han sprutade en tjej på brösten och att hon var tight o svår att komma in i. Jag lyssnade men där fastnade väl intresset i halsen. Det blev to much. har inte tagit upp det med honom än dock. 

• Anonym (Reverse cowgirl)

Jag frågar inte om jag inte vill veta och jag tål att höra detaljer om andra vill delge dem, men att koppla dem till en person och skvallra om den är smaklöst och för vissa även osmakligt.

Tål man inte detaljer men ändå är där och petar med frågor hela tiden bör man klargöra med exempel vad som är okej att berätta eller inte, ens partner ska väl inte behöva vara tankeläsare?

• Anonym (Fia)
    Anonym (Reverse cowgirl) skrev 2025-04-24 07:48:22 följande:

Jag frågar inte om jag inte vill veta och jag tål att höra detaljer om andra vill delge dem, men att koppla dem till en person och skvallra om den är smaklöst och för vissa även osmakligt.

Tål man inte detaljer men ändå är där och petar med frågor hela tiden bör man klargöra med exempel vad som är okej att berätta eller inte, ens partner ska väl inte behöva vara tankeläsare?

Jag håller helt med dig. I mitt fall från exemplet innan var väl att han började berätta när vi var intima. Fel tillfälle men tänker att det är mitt ansvar att säga till för jag har varit där o petat o frågat o faktiskt velat veta för jag tycker det är intressant 
  • Anonym (Röd flagg)

Det är en röd flagg om något. Fundera på om hon verkligen är rätt för dig. Du förtjänar bättre.

• Anonym (hmm)
    Anonym (Pryd eller nåt sånt) skrev 2025-04-23 19:28:53 följande:
    När partnern pratar om gamla ligg?

Vad tycker ni om när er partner börjar prata om gamla ligg. Särskilt om det är ganska ingående. Jag kanske är pryd av mig men tycker  det var riktigt jobbigt när min tjej som har varit ganska vild helt random börjar prata om något tillfälle när hon legat med flera killar samtidigt. Varför berätta sådant för ens partner. Då bar då men när hon berättar om det känns det som nu.

Förutsatt att hon gör det utan att du frågar så tror jag att hon gör det som någon sorts maktgrej, hon vill väl att du ska bli svartsjuk över alla roliga grejer hon gjort med andra killar. Jag tycker det inte låter som en särskilt kul tjej att ha.

Men huvudsaken är att du gör som du själv vill, är du ok med det så fortsätter du med henne, känns det inte ok så tycker jag du ska göra slut. Och nej, jag tycker inte du ska prata med henne om det, jag tycker inte man ens borde behöva ta upp det.
  • Anonym (Pryd eller nåt sånt)
    Dessanheterjag skrev 2025-04-24 15:00:27 följande:

Respektlöst har hon en diagnos? Ryt i från svårare är det inte.

Ja hon har en ADHD diagnos. Jag har blivit grinig och sagt ifrån många gånger. Men det är som att hon inte kan stoppa sig att berätta. Hon brukar börja - Jag vet att du inte vill höra men det var längesen och sedan kommer någon ny historia om någon sexuell erfarnhet. Det är sällan andra erfarnheter det handlar om utan oftast någon kille/kilalr hon legat med. Det verkar liksom varit hennes grej tidigare
  • Anonym (B)

Förmodligen är det samvetet som spökar. Hon gillar inte sitt egna historiska beteende och vill nu att du ska förlåta henne eller ge henne upprättelse. Var tydlig med att du inte accepterar detta upplägg och att hon får hålla sin solkiga sexuella historia för sig själv.

Svar på tråden När partnern pratar om gamla ligg…