Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2025-04-24 09:34:52 följande:
Skulle tolka det som att han fortfarande "springer" efter henne och du kanske borde veta att du är ett andrahandsval för honom? Han kanske behöver komma över henne innan han försöker inleda en relation med nån ny?
Riktiga vänner är de troligen inte, han är nog vän med henne med förhoppning om att hon vill ha honom tillbaka.
Ja min misstanke är dels att hon inte tål att en ny tjej kommer och blir hans nr.1 dels att han inte var helt över henne, vilket han dock sagt till mig att han var helt och hållet. Det hade varit slut i 2 år mellan dem innan jag kom in i bilden.
Iallafall svalde jag mycket där i början (vi har varit tillsammans i ca 1,5 år nu) och till sist sa jag att det inte kändes bra. Att hon beter sig illa och att han behöver stå upp för mig och säga att hennes beteende inte är ok. Han pratade med henne och sa upp kontakten med henne helt och hållet. Det hade jag aldrig väntat mig. De har noll kontakt sen den dagen. Men jag funderar på det ibland, varför hon betedde sig sådär. Om hon nu var hans vän.