När är det bäst att försöka bli gravid efter ett missfall
Ska man vänta eller ska man försöka direkt efter ett missfall? Hur gjorde ni och hur gick det sen?
Ska man vänta eller ska man försöka direkt efter ett missfall? Hur gjorde ni och hur gick det sen?
Efter det tidiga missfallet blev jag gravid direkt efter. Hade alltså ingen mens emellan.
Efter ett senare missfall strulade mensen lite en cykel så jag väntade ytterligare en cykel så att kroppen skulle vara normal. Blev gravid på första försöket. Hade då haft två menscykler innan jag blev gravid.
Efter det tidiga missfallet blev jag gravid direkt efter. Hade alltså ingen mens emellan.
Efter ett senare missfall strulade mensen lite en cykel så jag väntade ytterligare en cykel så att kroppen skulle vara normal. Blev gravid på första försöket. Hade då haft två menscykler innan jag blev gravid.
Finns forskning som visar att man har ökad chans att bli gravid igen inom 3-6 månader efter ett missfall jämfört med normalt. Att man alltså av någon anledning är lite mer fertil under den tiden.
Vi försökte direkt efter vårt MA, ingen mens emellan och blev gravida direkt men det var tyvärr ett missfall med, det var i januari och väntar o hoppas på nytt plus men vill sig inte för oss ❤️