• Anonym (mio)

Anmält saker sedan tidigare, får ingen info av polisen

Jag ringde in för jag undrade om en nmäöan jag gjort sedan en tid tillbaka var nedlagt eller ej. Har inte hört något efter anmälan.
    Fick reda på att det handläggs på något som heter "Grova brott" men fick inte namn på handläggare. Brukar det gå till såhär?

• Svar på tråden Anmält saker sedan tidigare, får ingen info av polisen
  • Anonym (mio)

*anmälan..

• Anonym (J)

Polisen är mycket restrektiva med att dela information kring pågående utredningar.

• Anonym (mio)
    Anonym (J) skrev 2025-04-24 17:24:14 följande:

Polisen är mycket restrektiva med att dela information kring pågående utredningar.

Även om man är målsägande?
  • Anonym (J)
    Anonym (mio) skrev 2025-04-24 17:30:57 följande:
    Även om man är målsägande?
    Ja
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Vet ju inte vad ditt ärende gäller. Men jag brukar oftast få brev från åklagare att det är nedlagt då brott ej kan styrkas, brist på bevis eller liknande.  Kanske har fått brev från polis nån gång också men oftast från åklagaren.
    Vad är det för typ av brott?

• Anonym (T)

Vi har två pågående utredningar om grova brott mot mitt barn och vi får i princip ingen information från Polisen alls. Inte vårt målsägarbiträde heller.

Vi vet namnet på den som är ansvarig för förundersökningen, men har inget direktnummer. Vi vet namnet på åklagaren, men har inget direktnummer. Och ringer vi så får vi ändå ingen information för det är belagt med sekretess.

Vi har genomgått flera förhör och väntar på att få höra hur de går vidare. Vårt målsägarbiträde säger att det kan ta uppemot ett år innan vi får höra något, trots att det gäller barn och under straffmyndig ålder. Och då ska allt ske skyndsamt.

• Anonym (mio)
    Anonym (J) skrev 2025-04-24 18:15:01 följande:
    Men varför? Jag vet inte om jag ens vill medverka längre, orkar nog inte. Känns konstigt att dom inte ens kontaktat mig, trodde d var nedlagt eftersom jag noll hört.
    Anonym (T) skrev 2025-04-24 22:53:52 följande:

Vi har två pågående utredningar om grova brott mot mitt barn och vi får i princip ingen information från Polisen alls. Inte vårt målsägarbiträde heller.

Vi vet namnet på den som är ansvarig för förundersökningen, men har inget direktnummer. Vi vet namnet på åklagaren, men har inget direktnummer. Och ringer vi så får vi ändå ingen information för det är belagt med sekretess.

Vi har genomgått flera förhör och väntar på att få höra hur de går vidare. Vårt målsägarbiträde säger att det kan ta uppemot ett år innan vi får höra något, trots att det gäller barn och under straffmyndig ålder. Och då ska allt ske

Fy vad dåligt! Är ju extra illa när det gäller ett barn...Vad ledsamt.
    Jag har inte varit på förhör, inte hört något.
Svar på tråden Anmält saker sedan tidigare, får ingen info av polisen