Tittade på en intervju med en kille som inte ville visa vem han är. Och han sade bland annat: "Jag har gått beväpnad till skolan, någon gång med en bajonett. Jag valde en speciell skola därför att jag har många fiender i andra skolor. Om du frågor ungdomar om vilka skolor som tillhör olika nätverk så vet de. Det är vanligt att folk går omkring i olika skolor och letar efter folk". Vad händer då? Börjar de skjuta, och helt oskyldiga kan dödas?
Har föräldrarna inte någon som helst kontroll över sina barn, skolarbetet och deras fritid? De har ingen aning om att de tillhör gängkriminella, och säljer droger på skolorna.
Dessa föräldrar, som fullständigt har misslyckats med att uppfostra sina barn, skyller helt ifrån sig. De anser att det är "samhällets fel, och att regeringen måste göra någonting". Men allt börjar i hemmet - föräldraansvar. Om de hade klarat detta så hade deras barn inte går till skolan med vapen. Och sedan säljer droger, och är med i gäng. Läste om en kvinna (som inte arbetade) som ansåg att någon skulle komma hem till dem på morgnarna och se till att sonen kommer iväg till skolan. Han var 15 år.
Varför ska skötsamma ungdomar behöva växa upp med kriminella klasskamrater, där det finns risk för att de hamnar mitt i uppgörelser mellan gäng? Så mycket oro för dagens föräldrar.