• Anonym (Undrar)

Risk för infektion efter medicinsk abort

Hej, 

jag har precis gått igenom en medicinsk abort i v.6 

Igår kom ?det? ut (usch tycker detta är jobbigt att prata om). Hemsk kille som var ansvarig för att graviditeten ens blev av. Jag är så arg och ledsen. 

Oavsett, imorgon ska jag iväg och funderar på hur stor risken är för infektion om jag använder tampong under några timmar imorgon? 

Har fått info att man egentligen ska använda binda tills blödningarna är borta. 

Men jag vill inte stanna hemma och må dåligt som jag känner är det andra alternative. Jag blöder inte så mycket men är rädd för unken lukt om jag har blodiga bindor som jag byter hela tiden. 

Tacksam för svar. 

• Svar på tråden Risk för infektion efter medicinsk abort
  • Anonym (Missfall)

Har inte haft bekymmer med nån unken lukt då jag hade missfall och hade binda medan jag blödde. Om det bara gäller nån timme så hinner det inte börja lukta en massa och blöder du inte så mkt så behöver du väl inte byta binda en massa? Jag blödde så lite att jag bara bytte binda typ 3 gånger om dagen och inte för att jag var tvungen utan bara för att byta till en fräschare. 

Jag hade inte använt tampong. Det är i början som risken är allra störst för infektion och det är inte roligt om man får det. Varför riskera tänker jag.

Svar på tråden Risk för infektion efter medicinsk abort