• Sanna94

Bim +2, negativt gravtest

Hej.
    Jag är helt ny på forumet och helt ny på vad det gäller gravtester. Har läst på många olika sidor på familjeliv men blir inte klok på vad som gäller. 

Tog ett gravtest igår på morgonen men det visade så negativt det bara går. Har haft kraftig mensvärkar sen ägglossning men nu har värken försvunnit. Så min frågor är:

1. Hur vanligt är det att få ett positivt svar 2 dagar efter bim?

2. Är det vanligt att mensvärken försvinner innan den ska komma? (Min försvinner när jag fått min mens) 

Hoppas jag inte är allt för rörig. 
    Allt gott! 

• Svar på tråden Bim +2, negativt gravtest
  • Anonym (Sasi)

Om du är gravid så brukar det visa något vid BIM +2. Det kan finnas flera orsaker till att mensen är sen, ibland får man ägglossning senare än vanligt. Men det kan också vara så att du är gravid men hcg-nivåerna har inte ökat tillräckligt än. Vänta några dagar innan du testar på nytt. Har mensen inte kommit på två veckor utan positivt test samtidigt som du är ung, vanligtvis regelbunden och inte var sjuk eller väldigt stressad innan ägglossning så skulle jag kontakta vården. 

Min erfarenhet av mens säger att den ibland kan bete sig mysko. Jag brukar ha vissa pms-symtom men vissa månader har det varit betydligt mer och andra månader inget alls. Så det kan variera ibland av okänd orsak. 

• Sanna94

Tack för svar!
    Fick min mens men skönt att få lite klarhet hur olika det är! Glad

Svar på tråden Bim +2, negativt gravtest