Hur ser era dagar ut som gifta jämfört med ensamstående? Hur stor skillnad är det på våra vardagar?
Jag är ensamstående sen 15 år tillbaka. Har två barn i tonåren.
Min vardag ser ut som så att jag jobbar, kommer hem, lagar mat, läser läxor och sjutsar barnen till aktiviteter. Städar ibland. Tränar om jag hinner. Ibland tar jag en promenad med en väninna. Sen på kvällen kollar jag på tv. Periodvis läser jag hellre en roman men ofta fastnar jag för en serie. Kollar ibland med barnen. Blir en hel del tv på kvällen.
Helgen blir ofta att jag kör barnen till någon aktivitet. Tar någon promenad med kompis, kanske tar en fika. Kanske tränar någon timme. Städar, handlar, lagar mat. På kvällen lördags och fredgasmys en hel del två kvällen, lite godis och chips.
Ni som är gifta och har en partner hemma. Hur ser eran vardag ut och kvällar på helgen? Hur stor skillnad är det på våra liv som är ensamstående?
Jag har haft relationer men valde att aldrig bli sambo så länge barnen var med mig, och det är inget jag vill ha. Mer nyfiken på hur stor skillnaden är, hur mycket sällskap ni har av varandra vardagligen och på kvällar.