• Anonym (Ledsen)

Han köpte konsertbiljetter som preset

Han har pratat om det sen vi träffades och jag har lika många gånger sagt nej, jag vill absolut inte gå på konsert av flera orsaker och det vet han. Tydligen ska "vår sångare" uppträda i sommar och han köpte biljetter till oss som "present" till mig. Jag bröt ihop och han trodde jag blev rörd, men när jag sa att det var tvärtom, att jag kände mig ignorerad och förminskad blev han upprörd och (enligt honom) sårad. Han tycker jag ska åka med för hans skull, men jag fortsätter säga nej...

Så ledsen nu...

• Svar på tråden Han köpte konsertbiljetter som preset
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (S) skrev 2025-04-27 23:17:33 följande:
    Har du berättat varför du inte vill gå? Han kanske trodde att det var av ekonomiska skäl och ville då vara snälll och bjuda? Bara en tanke.
    Ett syskon körde över mig nåt så totalt på ett nöjesfält en gång. Jag sa att NEJ, jag tänker inte köpa något åkband, jag gillar inte karuseller, stå i kö och dessutom hade vi i så fall blivit tre i sällskapet och det är sällan bra när de flesta karuseller är gjorda för två. Det är lugnt, jag stannar på marken, njuter i solen, dricker öl och håller väskor och har en lugn mysig dag! Lika fan fick jag ett åkband av mitt syskon för h*n fick för sig att jag inte hade råd. Kände mig helt otroligt överkörd och nonchalerad! Det slutade med att åkbandet kastades. 
    Som sagt, bara en tanke....
    Han har det tajt ekonomiskt, det var en stor utgift för honom, jag är den med överlägset bäst ekonomi av oss. Han vet varför jag säger nej.
  • Anonym (musik är livet)

Det är väl tämligen uppenbart att ni inte är kompatibla alls. Musik är tydligen en stor grej för honom och därmed konsertbesök och det vill han dela med dig för att det är en stor upplevelse som han absolut inte vill gå miste om. Det kommer alltid komma nya konserter som han vill gå på och då helst med dig. Men eftersom du är så totalt anti och tar det som en personlig förolämpning ser jag ingen annan lösning än att ni går separata vägar. Att han skall anpassa sig så pass mycket efter dig är helt enkelt inte rimligt och viceversa. Det borde du förstås ha märkt långt tidigare och det spelar förstås ingen som helst roll vilka argument du har för att inte vilja följa med, det är sekundärt i sammanhanget.

• Anonym (Moa)
    Anonym (musik är livet) skrev 2025-04-28 08:07:14 följande:

Det är väl tämligen uppenbart att ni inte är kompatibla alls. Musik är tydligen en stor grej för honom och därmed konsertbesök och det vill han dela med dig för att det är en stor upplevelse som han absolut inte vill gå miste om. Det kommer alltid komma nya konserter som han vill gå på och då helst med dig. Men eftersom du är så totalt anti och tar det som en personlig förolämpning ser jag ingen annan lösning än att ni går separata vägar. Att han skall anpassa sig så pass mycket efter dig är helt enkelt inte rimligt och viceversa. Det borde du förstås ha märkt långt tidigare och det spelar förstås ingen som helst roll vilka argument du har för att inte vilja följa med, det är sekundärt i sammanhanget.

Det är fullkomligt rimligt att han anpassar sig genom att gå på konserter ihop med människor som faktiskt gillar det. Man måste inte dela alla sina intressen med sin partner. 
  • Virriga Vera
    Anonym (musik är livet) skrev 2025-04-28 08:07:14 följande:

Men vilket skitsnack. Min man gillar inte att gå på konserter jag älskar det. Jag åker med kompisar eller själv och han stannar hemma. Han har följt med på några men lider alla kval och då kan jag inte riktigt njuta av konserten. Men vill han inte så får jag acceptera det. Att göra slut för att någon inte vill åka på konsert är ju bara löjligt.
    Virriga Vera skrev 2025-04-28 08:14:32 följande:
    Men vilket skitsnack. Min man gillar inte att gå på konserter jag älskar det. Jag åker med kompisar eller själv och han stannar hemma. Han har följt med på några men lider alla kval och då kan jag inte riktigt njuta av konserten. Men vill han inte så får jag acceptera det. Att göra slut för att någon inte vill åka på konsert är ju bara löjligt.
    Är ju skillnad på att följa med även om det inte är ens grej och att bli grovt kränkt som ts.
  • Mandel
    Anonym (musik är livet) skrev 2025-04-28 08:18:58 följande:
    Är ju skillnad på att följa med även om det inte är ens grej och att bli grovt kränkt som ts.

Om man nu flera gånger har talat om varför man inte vill gå på konsert oavsett anledning så är det väldigt märkligt att som partner med den informationen köpa en present med just att gå på konsert och sedan förvänta sig att mottagaren som absolut inte vill gå på konsert ska bli glad och tacksam och gladeligen följa med. Det är ju han som vill gå. så varför ger han henne den presenten? Man ger väl presenter som man vet att mottagaren uppskattar?

Varför ska ts vara tacksam och tvinga med sig själv och må skit bara för att hennes partner inte respekterat hennes önskan?

Jag skulle fan inte bli glad om någon karl kom dragandes med en orm i present till mig för att han tycker att det är gulligt med ormar så då borde ju jag gilla ormar när han nu tagit sig tiden att köpa en orm till mig...

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Moa)
    Det är ju helt uppenbart att TS far direkt illa av att gå på konsert. Att någonting inte riktigt är ens grej är en annan sak. 

Att ta med en partner som får en panikattack eller som behöver ligga ner i en vecka efteråt, för att ryggen tagit stryk, känns verkligen inte värt det.
  • Anonym (12345)
    Mandel skrev 2025-04-28 08:36:31 följande:

Om man nu flera gånger har talat om varför man inte vill gå på konsert oavsett anledning så är det väldigt märkligt att som partner med den informationen köpa en present med just att gå på konsert och sedan förvänta sig att mottagaren som absolut inte vill gå på konsert ska bli glad och tacksam och gladeligen följa med. Det är ju han som vill gå. så varför ger han henne den presenten? Man ger väl presenter som man vet att mottagaren uppskattar?

Varför ska ts vara tacksam och tvinga med sig själv och må skit bara för att hennes partner inte respekterat hennes önskan?

Jag skulle fan inte bli glad om någon karl kom dragandes med en orm i present till mig för att han tycker att det är gulligt med ormar så då borde ju jag gilla ormar när han nu tagit sig tiden att köpa en orm till mig...

Det var inte en present till henne, det var en present till dem båda just för att bådas favoritartist kommer till landet/stan.
  • Virriga Vera
    Vet du jag hade också blivit förbannad om det varit jag. Det är så respektlöst att göra som han gjorde.Min man hade ju faktiskt undrat om det brunnit i huvudet om jag gjort så mot honom och av respekt för hans mående och åsikter så finns det inte på kartan att jag skulle ha gjort det.
  • Virriga Vera
    Anonym (12345) skrev 2025-04-28 08:50:12 följande:
    Det var inte en present till henne, det var en present till dem båda just för att bådas favoritartist kommer till landet/stan.
    TS sambo visste ju om att hon INTE går på någon konsert what so ever. Han vet ju också varför. Är det inte ganska puckat att då lägga pengar på något som TS klart deklarerat att hon inte vill ha bara för att han vill?
  • Anonym (i)

Varför är vissa så jobbiga i tråden?? Hon sade till honom flera gånger att hon inte vill gå på konsert, punkt. Varför envisas och köpa den ändå? Varför ska hon känna sig tvungen att gå ändå?? Vill hon inte så vill hon inte, han borde lyssnat, varför komplicera det hela?? Så onödigt han borde bara respekterat henne, PUNKT.

Ni som svarar emot vill bara argumentera för sakens skull, finns ingen anledning att vara emot ts och tycka komma på ursäkter till mannen, så svårt är det inte att lyssna när hon sagt flertal gånger till honom.

Mandel skrev 2025-04-28 08:36:31 följande:

Som jag skrev, de är inte kompatibla alls och borde avsluta sitt förhållande. Jag har inte skrivit nått om att hon skall vara tacksam, det är en halmbock från din sida.
    Virriga Vera skrev 2025-04-28 09:26:13 följande:
    Vet du jag hade också blivit förbannad om det varit jag. Det är så respektlöst att göra som han gjorde.Min man hade ju faktiskt undrat om det brunnit i huvudet om jag gjort så mot honom och av respekt för hans mående och åsikter så finns det inte på kartan att jag skulle ha gjort det.
    Det är precis min poäng och de borde avsluta sin relation. För honom är musiken viktig och han kan inte förstå hur kränkt hon blev.
  • Anonym (12345)
    Virriga Vera skrev 2025-04-28 09:30:00 följande:
    TS sambo visste ju om att hon INTE går på någon konsert what so ever. Han vet ju också varför. Är det inte ganska puckat att då lägga pengar på något som TS klart deklarerat att hon inte vill ha bara för att han vill?
    Det beror på hur det har sagts. Vi vet inte ens hur länge de varit ihop och hur väl ts förklarat sin rädsla för konserter.
    Han tänkte väl att det skulle vara annorlunda med deras gemensamma favoritsångare kanske?
  • Anonym (Tjirp)
    Anonym (12345) skrev 2025-04-28 12:11:14 följande:
    Det beror på hur det har sagts. Vi vet inte ens hur länge de varit ihop och hur väl ts förklarat sin rädsla för konserter.
    Han tänkte väl att det skulle vara annorlunda med deras gemensamma favoritsångare kanske?

Att det skulle handla om rädsla är något du hittat på, det framgår ingenstans varför ts inte går på konsert.
    Det som däremot framgår är att hon tydligt sagt nej varje gång han pratat om att gå på konsert.

Och "nej" är en fullständig mening.

Orsaken spelar ingen roll. Hon har sagt nej till den specifika konserten. Så sluta hitta på bortförklaringar till snubben som inte lyssnar på eller respekterar sin flickväns vilja. 

• Anonym (12345)
    Anonym (Tjirp) skrev 2025-04-28 13:37:09 följande:

Att det skulle handla om rädsla är något du hittat på, det framgår ingenstans varför ts inte går på konsert.
    Det som däremot framgår är att hon tydligt sagt nej varje gång han pratat om att gå på konsert.

Och "nej" är en fullständig mening.

Orsaken spelar ingen roll. Hon har sagt nej till den specifika konserten. Så sluta hitta på bortförklaringar till snubben som inte lyssnar på eller respekterar sin flickväns vilja. 

Vad skulle det annars handla om? Det finns numrerade sittplatser, rullstolsläktare mm på alla arenor så att det ska vara tillgängligt för alla. Man måste inte trängas i folkhavet vid scenen.

Nej orsaken spelar ingen roll. Men är man i ett förhållande så kommunicerar man, när de pratat om konserter tidigare och ts sagt nej då så betyder inte det att hon skulle säga nej när favoritartisten kommer. Det är stor skillnad på band och band. Ett tveksamt nej en gång behöver inte tolkas som det varje gång. 

Ja hon har sagt nej nu, när han kommit hem med biljetter. Såklart det är godtagbart. Vad tror du själv? Att han köpte biljetter för att jävlas? 
    Han lär hur som helst aldrig bjuda med ts på konsert igen. Poletten har nog trillat ner att inte ens favoritartisten är skäl nog att gå på konsert. Problem solved. 
  • Anonym (Tjirp)
    Anonym (12345) skrev 2025-04-28 14:35:47 följande:
    Vad skulle det annars handla om? Det finns numrerade sittplatser, rullstolsläktare mm på alla arenor så att det ska vara tillgängligt för alla. Man måste inte trängas i folkhavet vid scenen.

Nej orsaken spelar ingen roll. Men är man i ett förhållande så kommunicerar man, när de pratat om konserter tidigare och ts sagt nej då så betyder inte det att hon skulle säga nej när favoritartisten kommer. Det är stor skillnad på band och band. Ett tveksamt nej en gång behöver inte tolkas som det varje gång. 

Ja hon har sagt nej nu, när han kommit hem med biljetter. Såklart det är godtagbart. Vad tror du själv? Att han köpte biljetter för att jävlas? 
    Han lär hur som helst aldrig bjuda med ts på konsert igen. Poletten har nog trillat ner att inte ens favoritartisten är skäl nog att gå på konsert. Problem solved. 
    Det kan finnas massor av skäl till att inte vilja gå på konsert, bara för att du inte vet vad det är betyder inte att det inte är giltigt skäl.  Du verkar ha hakat upp dig på giltighet i ts skäl. Nej är som sagt en fullständig mening. 

Ts skriver ju tydligt att hon sagt att hon inte vill gå på den specifika konserten flera gånger INNAN han köpte biljetter.  Varför behöver du ursäkta hans brist på förmåga att lyssna på henne? 
  • Anonym (Gå själv)
    Anonym (musik är livet) skrev 2025-04-28 11:32:11 följande:
    Det är precis min poäng och de borde avsluta sin relation. För honom är musiken viktig och han kan inte förstå hur kränkt hon blev.
    Själv gick jag ensam på konsert när det var ett band jag ville se. En annan gång gick jag med kompisar istället. Det var artister som mitt numera ex inte hade intresse av att se men han köpte biljetterna åt mig i present eftersom han visste att jag skulle bli glad. 

Hade han gjort som TS sambo hade motsvarigheten varit att han gjorde gul ärtsoppa till middag och tyckte att jag skulle vara tacksam för att ganska lagat mat trots att han visste att jag knappt klarade av doften. 
  • Anonym (12345)
    Anonym (Tjirp) skrev 2025-04-28 14:54:56 följande:
    Det kan finnas massor av skäl till att inte vilja gå på konsert, bara för att du inte vet vad det är betyder inte att det inte är giltigt skäl.  Du verkar ha hakat upp dig på giltighet i ts skäl. Nej är som sagt en fullständig mening. 

Ts skriver ju tydligt att hon sagt att hon inte vill gå på den specifika konserten flera gånger INNAN han köpte biljetter.  Varför behöver du ursäkta hans brist på förmåga att lyssna på henne? 
    Är det evighetsdiskussion du är ute efter eller vill du ha sista ordet?

Vill du höra att han är ett jävla svin som borde dumpas omgående?
    Det är redan folk som skrivit det.
    Du tror alltså att han la ut massor av pengar på biljetter för att vara elak?
    Jag tror faktiskt inte det. Ts får väl uppdatera oss när hon pratat med honom ifall han ville trycka till ts med att köpa biljetter eller om det helt enkelt fanns en miss i kommunikationen?
  • Anonym (Tjirp)
    Anonym (12345) skrev 2025-04-28 15:04:07 följande:
    Är det evighetsdiskussion du är ute efter eller vill du ha sista ordet?

Vill du höra att han är ett jävla svin som borde dumpas omgående?
    Det är redan folk som skrivit det.
    Du tror alltså att han la ut massor av pengar på biljetter för att vara elak?
    Jag tror faktiskt inte det. Ts får väl uppdatera oss när hon pratat med honom ifall han ville trycka till ts med att köpa biljetter eller om det helt enkelt fanns en miss i kommunikationen?

Jag undrar varför du hittar på egna premisser om ts situation och sen för någon sorts skruvat resonemang utifrån det. Du har hittills duckat alla frågor om just det.

Nej jag tror inte han lagt ut pengar för att vara elak (igen: fantisera inte ihop påståenden och argumentera inte utifrån att de påståendena skulle vara sanna).  

Jag tror han är skitdålig på att lyssna och/eller tycker att ts nej är förhandlingsbart (dvs: han saknar respekt för henne). 

Svar på tråden Han köpte konsertbiljetter som preset