Anklaga folk till höger och vänster för att vara narcissister
Jag har märkt hur människor slänger sig med uttryck som att folk i deras omgivning är narcissister.
Satt och lyssna på en podd nyligen med en tjej som beskrev sitt ex som narcissist.
Det hon beskriver är att hon går på dejt med en kille som beter sig mycket märkligt. Det visar sig att han redan är i ett förhållande men hon fortsätter att träffa honom. Hon märker att han ljuger hela tiden men väljer att fortsatt träffa honom.
Jag förstår inte henne. Eller jo det gör jag på ett sätt. Jag har själv förskönat män jag träffat. Varit en kvinna som inlett en relation med en gift man. Suttit och analyserat sms meddelanden i timmar, tittat på emojiers och försökt hitta något djupare i texten jag fått till svar? tills jag fattade att jag var den sjuka och behövde hjälp.
För det mest rimliga är ju att inte fortsätta träffa personer som ger röd flagg. När det är FÖRSTA dejten och någon uppträder otrevligt och han berättar att han redan är i en relation, hur kan han vara den onda då som berättar detta, men hon hoppas på något mer. Det är liksom inte så att han är fantastisk och sedan smyger det sig på elaka saker subtilt som slutligen eskalerar.
Varför slänger sig folk med att folk är narcissister hela tiden?