• Anonym (Fet)

Fetmaläkemedel någon som tagit?

Är aktuell för fetmaläkemedel (om jag vill) men efter att ha läst Fass blev jag mörkrädd. I och för sig fetma är ju också något att vara mörkrädd över.....
    Nu till frågan-är det någon som testat något sånt preparat? I så fall vilka biverkningar fick ni

• Svar på tråden Fetmaläkemedel någon som tagit?
  • Anonym (Ja)

Jag har ganska nyligen börjat så är på lägsta dosen, wegovy, inga biverkningar alls hittills förutom att jag går på toaletten mer sällan. Men är ändå inte förstoppad. 

sprutan känns inte övht då nålen är så liten så det är positivt. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Camilla)

Är inte överviktig men tar högsta dosen Wegovy. Blir väldigt trött och mår illa. Fråga gärna om du undrar nåt. 

• tacotruck

Jag har tagit saxenda, gick ner 24,5 kg. 

hade biverkningar som förstoppnin, illamående. Hade uppehåll och började om, eftersom jag tyckte viktnedgången stannade av och jag var på max dos.
    började om och Kom då bara upp i 1.8 sen fick jag blodsockerfall och fick fick ständigt gå med druvsocker.
    slutade med saxenda för att det blev för dyrt har gått upp varenda kilo

• Anonym (Riktiga Camilla)

Nej fy för den lede för GLP-1. Har gjort några försök pga diabetes och övervikt. Startdos 0,25 Ozempic längre tid än brukligt. Tog 8 v isf 4 för att vänja kroppen. Gick hyfsat bra. Ökade till 0,5 mådde illa men efter 3-4 doser pajade systemet. Vattendiarré och kräkningar under 3 dygn innan det vände. Så hände det varje gång. Aldrig mer. Provade Victoza för många många år sedan. Behövde inneliggande vård efter uttorkning. Funkar heller inte med Rybelsus. Alltså Ozempic i tablettform. Reagerar med dålig mage även på Metformin 1/dag. Så jävla less. 

• burleskburkläsk
    Anonym (Camilla) skrev 2025-04-27 19:57:15 följande:

Är inte överviktig men tar högsta dosen Wegovy. Blir väldigt trött och mår illa. Fråga gärna om du undrar nåt

Varför utsätter du dig för detta om du inte är överviktig?
  • Anonym (Camilla)
    burleskburkläsk skrev 2025-04-27 20:10:53 följande:
    Varför utsätter du dig för detta om du inte är överviktig?
    För att gå ner i vikt/hålla vikten. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Camilla)
    Anonym (Snygg??) skrev 2025-04-27 20:19:43 följande:
    Så det är snygg och sexig du vill vara?
    Ett litet tips; sluta vara dryg och gå en charmkurs istället. 
    Personen du citerade skämtade bara. Inte min humor direkt men fortfarande ett skämt och inte allvar. Herregud. 
  • burleskburkläsk
    Anonym (Camilla) skrev 2025-04-27 20:13:33 följande:
    För att gå ner i vikt/hålla vikten. 
    Jaja alla har vi våra knep.
  • Anonym (Camilla)
    burleskburkläsk skrev 2025-04-27 20:27:19 följande:
    Jaja alla har vi våra knep.
    Vad har du för knep?
  • Anonym (A)
    Anonym (Camilla) skrev 2025-04-27 20:46:56 följande:
    Vad har du för knep?
    Balansera in och uttag gissar jag.
  • burleskburkläsk
    Vad har du för knep?
    Rör på mig flitigt varje dag, fastar och äter nyttigt, mår riktigt bra :)
  • Anonym (Acceptans)
    Vad har du för knep?
    Att ha en normal och sund syn på sin kropp kommer man långt med. Är man inte överviktig finns ingen poäng alls med att leva som om man var det.
  • Anonym (Camilla)
    Anonym (Acceptans) skrev 2025-04-27 21:49:51 följande:
    Att ha en normal och sund syn på sin kropp kommer man långt med. Är man inte överviktig finns ingen poäng alls med att leva som om man var det.
    Personen jag frågade har, vad jag förstår det, varit överviktig och behöver hålla vikten. Jag var nyfiken på vad han menade med "knep". Att du känner behov av att anonymt läxa upp mig med självklarheter får stå för dig. 
  • Anonym (Camilla)
    Anonym (A) skrev 2025-04-27 20:49:58 följande:
    Balansera in och uttag gissar jag.
    Intressant.
  • Anonym (Acceptans)
    Anonym (Camilla) skrev 2025-04-27 22:02:59 följande:
    Personen jag frågade har, vad jag förstår det, varit överviktig och behöver hålla vikten. Jag var nyfiken på vad han menade med "knep". Att du känner behov av att anonymt läxa upp mig med självklarheter får stå för dig. 
    Att du tar det som en uppläxning får faktiskt stå för dig. Jag önskar bara att du kunde känna acceptans för den du är.
  • Anonym (Camilla)
    Anonym (Acceptans) skrev 2025-04-28 00:53:25 följande:
    Att du tar det som en uppläxning får faktiskt stå för dig. Jag önskar bara att du kunde känna acceptans för den du är.
    Jag tycker inte att du har med det att göra och tänker inte diskutera det med dig. 
  • Anonym (Acceptans)
    Anonym (Camilla) skrev 2025-04-28 03:04:44 följande:
    Jag tycker inte att du har med det att göra och tänker inte diskutera det med dig. 
    Accepterat!
Svar på tråden Fetmaläkemedel någon som tagit?