Lämna tillbaka nycklar
Behöver man vanligtvis visa ID kort när man lämnar tillbaka nycklar efter uppsagt kontrakt? Hyresbolag.
Isåfall i vilket syfte?
Behöver man vanligtvis visa ID kort när man lämnar tillbaka nycklar efter uppsagt kontrakt? Hyresbolag.
Isåfall i vilket syfte?
Detta har hänt dig?
Jag skulle säga det är inte konstigt, jag behövde visa leg när jag fick nya nycklar så varför skulle inte jag behöva intyga att de återlämnas?
Om den som skall ha nyckeln begär att få se ID...har det nån betydelse överhuvudtaget för dig som visar??
Detta har hänt dig?
Jag skulle säga det är inte konstigt, jag behövde visa leg när jag fick nya nycklar så varför skulle inte jag behöva intyga att de återlämnas?
Om den som skall ha nyckeln begär att få se ID...har det nån betydelse överhuvudtaget för dig som visar??
Jag gissar nu. Men jag tänker att eftersom det kan vara lite svårt att se om det säkert är rätt nyckel så är det bra att veta identiteten på den som lämnat in den. Då blir det lättare att reda ut saker i efterhand och svårare för den som lämnar tillbaka nyckeln att hitta på något fuffens.
Om det förekommer, och i så fall hur ofta, vet jag dock inte.
Det lättaste skulle väl vara att ringa hyresvärden och fråga om det är ok att någon annan återlämnar nyckeln
Det lättaste skulle väl vara att ringa hyresvärden och fråga om det är ok att någon annan återlämnar nyckeln
Har du orginal nycklarna att lämna in? Låter som du undanhåller så frågan låter rätt desperat!
Har du orginal nycklarna att lämna in? Låter som du undanhåller så frågan låter rätt desperat!
Utan att hänga ut hyresvärden om vem det är, vad har de gjort??
Utan att hänga ut hyresvärden om vem det är, vad har de gjort??
Kan ju vara en skit hög till HV. Låter nästan som du inte vill kunna bli ifrågasatt eller konfronterad eller Något du hjort som du i t vill ta ansvar för. Du borde läsa igenom kontraktet du skrev på där ser du tydligt dina skyldigheter.