Lättare gravid efter missfall
Stämmer det att man blir gravid lättare efter missfall? Har hört från omgivningen min samt läst om det hur lång tid tog det för dig?
Stämmer det att man blir gravid lättare efter missfall? Har hört från omgivningen min samt läst om det hur lång tid tog det för dig?
Vet inte vad din omgivning har sagt. Alla människor är olika. En del får göra ivf och inte blir gravida alls. En del blir gravida och får missfall in i det sista. Jag fick missfall v19 och utomkvedshavandeskap. Jag har två. En av dem har autismspektrumtillstånd. Ta det du hör av vänner och släktingar med nypa salt och prata med bvc istället eller en kunnig personal
Det finns en del studier som visat på att kroppen kan ha lättare för att bli gravid närmsta månaderna efter ett missfall, som att kroppen är extra mottaglig, van att ha producerat höga halter progesteron. Men helt 100 är det kanske inte?
Jag fick ett tidigt missfall förra året, blev gravid direkt efter, hade ingen mens emellan. Innan missfallet hade vi försökt närmare ett halvår.