• Anonym (M)

Är det misshandel?

Detta inträffad för ett tag sen och jag ville först tro det var en olyckshändelse. En kille jag träffar ibland klev så hårt på min fot att det lämnade ett märke.. Som fortfarande är kvar.. Båda var berusade vid tillfället och han blev irriterad så klev hårt på min fot , vilket måste gjort mycket ont men jag minns inte riktigt? Kan man räkna detta som en Form av misshandel? 

• Svar på tråden Är det misshandel?
  • Anonym (Gh)

Jag hade inte själv benämnt det som att jag hade blivit misshandlad, men jag hade ju slutat träffa snubben. Vem fan trampar ens någon på foten i ilska? Låter som något från en tecknad film 😐

• Anonym (M)

Ja det var en mycket märklig situation gjorde ont?

• Anonym (hmm)

Om du inte ens minns det så var det ingen misshandel.

Själv fick jag en rak höge av en person. Men kände det knappt och bad personen slå mig igen, men då blev han rädd för mig. Anser inte att det var misshandel utan bara lek.

• Anonym (M)

Man får tåla lite eller

• Anonym (M)
    Anonym (hmm) skrev 2025-04-28 22:42:41 följande:

Själv fick jag en rak höge av en person. Men kände det knappt och bad personen slå mig igen, men då blev han rädd för mig. Anser inte att det var misshandel utan bara lek.

Jo jag minns det men jag trodde han klev av misstag typ men det gjorde så ont så jag föll ner i soffan stönandes?
  • Anonym (Gh)

Men du är alltså inte helt säker på om han gjorde det med flit? Var det så att han ställde sig upp från soffan efter en dispyt med dig och klev på foten när han skulle gå förbi eller stampade han i ilska på foten? 

• Anonym (M)

Jag var inte säker först men eftersom det gjorde så ont och han inte verkade bry sig så förstås jag senare att det inte var av misstag. Han stod upp och stampade av ilska på foten, vad jag minns. Dagen efter gjorde det fortfarande ont och då förstod jag han hade gjort det Med flit

• Anonym (hmm)
    Anonym (M) skrev 2025-04-28 22:46:24 följande:

Jo jag minns det men jag trodde han klev av misstag typ men det gjorde så ont så jag föll ner i soffan stönandes?
    Låter konstigt, en normal reaktion vore att skrika AJ och dra undan foten! Men du föll ihop menar du på? Vilket för mig utgör drama, och inte att smärtan av det var problemet utan snarare själsligt. Vi vet inte vad som hände. OM du tror att han gjorde det av ren illvilja, så håll dig borta från han. Ingenting du kan anmäla och tjäna pengar på liksom. Så håll dig borta och se till att du är trygg framför att söka konflikt i efterhand ! Och kanske du skulle tänka över din alkoholkonsumtion en del! 
  • Anonym (Gh)
    Anonym (M) skrev 2025-04-28 23:00:28 följande:

Jag var inte säker först men eftersom det gjorde så ont och han inte verkade bry sig så förstås jag senare att det inte var av misstag. Han stod upp och stampade av ilska på foten, vad jag minns. Dagen efter gjorde det fortfarande ont och då förstod jag han hade gjort det Med flit

Men vänta. Någon står Och Stampar på din fot i ilska men du är inte säker på om det var med flit, för personen såg obrydd ut? 🤔 

Jag tycker ju absolut att det är en ful handling, men att dricka så mycket att man inte kommer ihåg såna här saker är också en varning. Ni borde sluta hänga ihop. uppenbarligen är ni inte bra tillsammans. 
  • Anonym (Herregud)
    Anonym (M) skrev 2025-04-28 23:00:28 följande:

Så funkar det väl ändå inte? Du menar att om det gör ont så var det med mening och om det inte gör ont så var det inte med mening? Sluta dricka så blir det nog klarare.
  • Anonym (M)
    Anonym (Herregud) skrev 2025-04-28 23:04:51 följande:
    Så funkar det väl ändå inte? Du menar att om det gör ont så var det med mening och om det inte gör ont så var det inte med mening? Sluta dricka så blir det nog klarare.
    Jag menar att det kanske inte gjort lika ont och fått ett märke om han inte tagit i så hårt? men ja ska inte dricka sådär slutat med det nu jag är Inge fyllo
  • Anonym (H)
    Anonym (Gh) skrev 2025-04-28 23:04:04 följande:
    Men vänta. Någon står Och Stampar på din fot i ilska men du är inte säker på om det var med flit, för personen såg obrydd ut? 🤔 

Jag tycker ju absolut att det är en ful handling, men att dricka så mycket att man inte kommer ihåg såna här saker är också en varning. Ni borde sluta hänga ihop. uppenbarligen är ni inte bra tillsammans. 
    Håller med
  • Anonym (Herregud)
    Anonym (M) skrev 2025-04-28 23:09:03 följande:
    Jag menar att det kanske inte gjort lika ont och fått ett märke om han inte tagit i så hårt? men ja ska inte dricka sådär slutat med det nu jag är Inge fyllo
    Men du verkar ju inte veta att han tagit i hårt eftersom du trodde att det var ett misstag. Min man klev på min fot så att jag bröt tån, av misstag naturligtvis. Skadan säger ingenting om avsikten.
  • Anonym (M)
    Anonym (Herregud) skrev 2025-04-28 23:13:08 följande:
    Men du verkar ju inte veta att han tagit i hårt eftersom du trodde att det var ett misstag. Min man klev på min fot så att jag bröt tån, av misstag naturligtvis. Skadan säger ingenting om avsikten.
    Nej jag kände inte det då men dagen efter hade jag fortfarande ont och fått ett stort blåmärke? det kändes som han klev där gör att få mig att sluta hålla på ja mycket alkohol jag vill inte dricka mer nu!
  • Anonym (M)

Men hur kan man av misstag göra så nån bryter tån till och med?

• Anonym (Gh)
    Anonym (M) skrev 2025-04-28 23:19:13 följande:

Men hur kan man av misstag göra så nån bryter tån till och med?

För att människor väger ☝🏼 För att människor har på sig skor 👞 
  • Anonym (M)

Oj hoppas det gick bra

Svar på tråden Är det misshandel?