Bonusfamilj-rik man har råd med allt till sina barn men inte jag till mina
Nu är jag förbannad! Är gift med man som har betydligt mer pengar än mig. Och ja, jag jobbar heltid och min lön är lite över 40 tusen. Men jag har inga rika föräldrar, har fått kämpa upp själv, har inte mycket sparande sedan tidigare då jag var ensam med barnen och har en lång historia av cancer. Nu, äntligen frisk, kan jobba och spara, vill bygga upp buffert.
Har varit gift med min man i flera år, han är min stora kärlek och vi har det mycket bra ihop. Han är underbar och generös mot mig (vi har skilda ekonomier). Ett problem, han är ganska förmögen och kan lägga MYCKET pengar på sina barn, t.ex., klockor för 30-40 tusen osv. Jag kan inte ge mina barn det, har inte råd och inte heller lust att köpa. Det kan låta att jag är avundsjuk på dem barnen, inte riktigt då han köper dyra saker till mig med. jag är inte missunnsam, men vill inte att mina barn ska se detta. Problemet är när det är Jul, studenten, födelsedagar och hans dotter får tex rolexklocka och min son får en betydligt enklare present då jag inte har råd med sådant. Och de får det samtidigt!!!! Usch, jag blir så ledsen. Hade han gett det så att min son inte ser, det är ok. Han vet att världen är orättvis och alla har olika förutsättningar men när båda jag och hans barn får superdyra grejer då vill jag inte det!!!
Nu är det prat om att hans dotter ska få en bil som 20-års present. Min son fyller 20 samma år, jag kan inte köpa en bil till honom, det har han inte heller behov av! Bonuset ska ha bil för nöje, hennes jobb liter några hundra meter från hemmet. Nu låter jag avundsjuk igen, snälla hjälp mig att skärpa mig
Han lyssnar inte på mig, tycker inte att hans barn ska få mindre och menar att jag har väl råd att köpa bil åt sonen. nja. Inte när man inte har sparande. Har lust att avsluta relationen faktiskt om han inte ändrar detta. Tycker ni att jag överdriver??