• Anonym (inget alls)

Jag vill bli inburad/satt på institution

Ja, det vill jag. Då säger någon annan åt mig vad jag ska göra, vad jag ska äta och när, vad jag ska ha på mig, vad som händer och sker. Jag klarar det inte själv.

Men, nej. Det får jag inte bli. Självständighet är viktigare än att må bra och ha ett fungerande liv.

Skit också.

• Svar på tråden Jag vill bli inburad/satt på institution
  • Anonym (Juni)

Får man lov att fråga varför du vill detta?

• Anonym (inget alls)
    Anonym (Juni) skrev 2025-04-29 23:16:56 följande:

Får man lov att fråga varför du vill detta?

Klart du år fråga det. Jag vet inte exakt hur jag ska förklara det, utöver det jag skrev i TS.
  • Anonym (M)

Gå med i ett kloster i stället.

• Anonym (qwerty)

Gå i kloster, samma rutiner och du får något meningsfullt att göra med livet

• Anonym (inget alls)
    Anonym (M) skrev 2025-04-29 23:54:14 följande:

Gå med i ett kloster i stället.

Anonym (qwerty) skrev 2025-04-30 00:00:29 följande:

Lockande, men jag har inte en religösa ådra i kroppen, och alldeles för många ifrågasättande ådror. jag tror inte att jag skulle vara välkommen.
  • Anonym (inget alls)

Gå och lägg dig!

• felicityporter

Värnplikt eller kloster är dina enda alternativ om du nu verkligen är så kass. Alternativt tror jag att du kanske har en chans till ett LSS-boende då du inte verkar vara helt hundra i huvudet.

• Anonym (M)
    Anonym (inget alls) skrev 2025-04-30 00:15:59 följande:

Lockande, men jag har inte en religösa ådra i kroppen, och alldeles för många ifrågasättande ådror. jag tror inte att jag skulle vara välkommen.
    Du ville ju bli tillsagd vad du skulle göra. Då ifrågasätter du förstås ingenting heller.

Hade du tänkt dig att folk ska serva dig alltså? 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (inget alls)
    felicityporter skrev 2025-04-30 04:53:37 följande:

Värnplikt eller kloster är dina enda alternativ om du nu verkligen är så kass. Alternativt tror jag att du kanske har en chans till ett LSS-boende då du inte verkar vara helt hundra i huvudet.

felicityporter skrev 2025-04-30 04:53:37 följande:

Jag får inte LSS-boende jag är "för självständig" för det. Det finns bara platser nog för såna som inte klara att ens äta själva och knappt det. 
  • Anonym (inget alls)
    Anonym (M) skrev 2025-04-30 12:42:49 följande:
    Du ville ju bli tillsagd vad du skulle göra. Då ifrågasätter du förstås ingenting heller.

Hade du tänkt dig att folk ska serva dig alltså? 
    Anonym skrev 2025-04-30 12:48:33 följande:
    Nämen då verkar det ju oerhört logiskt att önska att någon annan bestämmer allt och att man ska sitta på institution. 
    Du tänkte sitta inlåst men bestämma och ifrågasätta alltså?

Av religion och gudstro. Duh.
  • Meddelande borttaget
  • Tom Araya

Kanske är du en "sub" och behöver en "master"?
    Se i så fall till att det är någon med omtanke.

• burleskburkläsk
    Anonym (inget alls) skrev 2025-04-29 23:15:52 följande:
    Jag vill bli inburad/satt på institution

Ja, det vill jag. Då säger någon annan åt mig vad jag ska göra, vad jag ska äta och när, vad jag ska ha på mig, vad som händer och sker. Jag klarar det inte själv.

Men, nej. Det får jag inte bli. Självständighet är viktigare än att må bra och ha ett fungerande liv.

Skit också.

Du vill vara inburad men samtidigt självständig, hur tänker du göra det???
  • Anonym (Guam)
    Anonym (inget alls) skrev 2025-04-30 00:15:59 följande:

Men du får väl låtsas, det viktiga är ju att du blir inburad. Tron kanske kommer på vägen sen efter att du läst bibeln för femtioelfte gången.
  • Anonym (inget alls)
    burleskburkläsk skrev 2025-04-30 13:42:10 följande:
    Du vill vara inburad men samtidigt självständig, hur tänker du göra det???
    Det är samhället som anser det du festade. 
Svar på tråden Jag vill bli inburad/satt på institution