• Anonym (Fundersam)

Rimlig begäran? Uppsägning

Jag och min man gjorde slut (hans begäran) under några månader och jag låg med en kollega en gång under den tiden. Jag och kollegan har ingen kontakt mer än jobb idag och ses inte fysiskt ofta. Vi har inte heller daglig kontakt.

Jag och min man är tillsammans igen och han vill att jag säger upp mig. Jag älskar mitt jobb och mina arbetstider, det är en trygg punkt för mig.

Är det en rimlig begäran av honom? Är det jag som är konstig som inte vill säga upp mig? 

skulle aldrig någonsin göra någonting med kollegan - inte ens prata om händelsen - medan jag är tillsammans med min man.

• Svar på tråden Rimlig begäran? Uppsägning
  • Grässtrå77

Jag hoppas verkligen inte att han tycker att du ska säga upp dig innan du hittar ett likvärdigt jobb? För i så fall så är han inget att hänga i julgranen.

• Anonym (We were on a break!)

Kul att ni hittat tillbaka till varandra! Tråkigt att han inte litar på dig. Vill han inte att du ska må bra? Låter som att han tänker mer på sig själv än på dig. Jag antar att ni har pratat om det, vägt för- och nackdelar mot varandra. 

Om det skulle hända något mer med kollegan, skulle du våga berätta för din man? 

• Melonsorbet1234
    Anonym (M) skrev 2025-04-30 08:29:34 följande:

Din viktigaste prioritet är din dotter, din försörjning och ditt välmående. 
    Säg absolut inte upp dig innan du hittat ett nytt jobb som är likvärdigt i lön och arbetstider, där du har goda möjligheter att vara ensamstående.
    Leta inte efter ett sådant jobb om du inte har lust.
    Den här mannen verkar inte särskilt stabil. Är det någon du vill dra in i dotterns liv?
    Kanske är det ny man, inte nytt jobb som skall vara din prioritet? Ensamstående låter bättre än någon som vill att du skall göra dig av med en perfekt försörjning dör hans egos skull.
    När han fått dig dit han vill är risken stor att han sticker igen.

Tack för dagens skratt! 

Han är pappa till dottern men efter en tids instabilitet från hans sida sätter jag alltid mig och dottern först.

Det verkar som att många håller med om att det är för hans egos skull och kanske inte så mycket för att han inte litar på mig egentligen, han har ju ingen anledning att inte göra det.

Att börja kika efter ett nytt jobb men att inte göra något förhastat är kanske en bra väg framåt.

• Melonsorbet1234
    Anonym (F) skrev 2025-04-30 09:12:02 följande:

Berättade han vad han gjorde under tiden ni var isär?

Ja. Och det hände inget, enligt honom då?men han ville veta vad jag gjort och jag var 100% ärlig. Som jag alltid varit mot honom. 
  • Melonsorbet1234
    Grässtrå77 skrev 2025-04-30 09:31:26 följande:

Jag hoppas verkligen inte att han tycker att du ska säga upp dig innan du hittar ett likvärdigt jobb? För i så fall så är han inget att hänga i julgranen.

Han skulle nog helst se att jag aldrig mer åkte in till kontoret. Vi har en kommande AW som han inte vill att jag går på även om kollegan inte skulle vara där. 

Känns tråkigt att det ska drabba mig så, jag tycker så mycket om att umgås med mina andra kollegor och det är sällan vi får till en aw. Då ses vi på kontoret under lugna former och bara hänger, spelar spel och beställer pizza eller kör musikquiz mm.

Är det fel av mig att säga att jag vill gå dit? Ignorerar jag hans känslor då?  

• Melonsorbet1234
    Anonym (We were on a break!) skrev 2025-04-30 14:52:18 följande:

Kul att ni hittat tillbaka till varandra! Tråkigt att han inte litar på dig. Vill han inte att du ska må bra? Låter som att han tänker mer på sig själv än på dig. Jag antar att ni har pratat om det, vägt för- och nackdelar mot varandra. 

Om det skulle hända något mer med kollegan, skulle du våga berätta för din man? 

Tack! Det är dit vi båda vill iaf.

Det skulle jag! Men det skulle aldrig hända heller. Har aldrig haft ögon för honom -eller någon annan- när jag varit med min man. 
  • Dexter dot com
    Melonsorbet1234 skrev 2025-05-01 06:12:07 följande:

Han skulle nog helst se att jag aldrig mer åkte in till kontoret. Vi har en kommande AW som han inte vill att jag går på även om kollegan inte skulle vara där. 

Känns tråkigt att det ska drabba mig så, jag tycker så mycket om att umgås med mina andra kollegor och det är sällan vi får till en aw. Då ses vi på kontoret under lugna former och bara hänger, spelar spel och beställer pizza eller kör musikquiz mm.

Är det fel av mig att säga att jag vill gå dit? Ignorerar jag hans känslor då?  

Att han inte litar på dig är hans problem och ansvar att jobba på och det ska naturligtvis inte drabba dig. Litar han inte på dig kommer det här kontrollerandet av dig inte stanna vid ditt jobb utan snart eskalera och han vill börja begränsa dig även i andra situationer. Ska ni fortsätta er relation tycker jag han ska söka hjälp.
  • Anonym (Hahaha)

Han får faktiskt skylla sig själv. Han trode förmodligen att han skulle få ligga med andra under pausen men istället fick du, KARMA! 

• Anonym (Hahaha)
    Anonym (Hahaha) skrev 2025-05-01 14:34:56 följande:

Han får faktiskt skylla sig själv. Han trode förmodligen att han skulle få ligga med andra under pausen men istället fick du, KARMA! 

Trodde 🤣
  • Divide and you Will win

Frågan är varför vill din man bara med dig och du med honom, när under bara några månader du redan låg med någon annan.
    Det är inte så att du tog den tiden för att få ordning på dina känslor och fundera på förhållandet
    Men nej, du har inte varit otrogen men gick vidare lite för snabb kanske?
    Fattar inte heller varför han vill vara med dig efter det här
    Du har inte gjort fel men det skulle hjälpa mig att förstå hur saker är och fungerar

• Divide and you Will win

frågan är varför vill din man vara med dig igen och du med honom när bara under några månader du redan låg med någon annan.
    Det är inte så att du tog den tiden för att få ordning på dina känslor och fundera på förhållandet 
    Nej du har inte gjort något fel och inte varit otrogen heller. Men du har kanske gått vidare lite för fort 
    Om jag var din man skulle fatta att det inte finns någon att satsa på längre .
    och ja. Du kan göra som du vill som singel

• Anonym (H)

Helt orimlig begäran! Du ska verkligen inte säga upp dig. Inte ens chans. Han får välja att avsluta er relation eller stanna och aldrig ta upp det igen. Vad du gör som singel angår inte honom alls. 

• GGN
    Anonym (Fundersam) skrev 2025-04-30 06:38:17 följande:

Tack för svar!

Du har nog rätt, jag hade kanske inte heller tyckt att det var särskilt kul om det var omvänt.

Men vi är fortfarande i en lite skakig situation och jag är rädd att jag säger upp mig från mitt jobb och så fortsätter vi inte ändå.

Jag har jobbat här länge och ?jobbat upp? mig och skapat en position jag verkligen trivs med. Mina kollegor är en enorm trygghet och mina arbetstider 100% fria vilket skulle underlätta ett eventuellt liv med bara dottern... Även fast jag såklart vill tro på oss.

Säg inte upp dig! Risken är stor att ni gör slut igen, och det blir en försämring för dottern oavsett.
  • Anonym (H)
    Melonsorbet1234 skrev 2025-05-01 06:06:30 följande:
    Ja. Och det hände inget, enligt honom då?men han ville veta vad jag gjort och jag var 100% ärlig. Som jag alltid varit mot honom. 
    Anonym (Hahaha) skrev 2025-05-01 14:34:56 följande:

Jag tror att han antingen tok-ljuger för TS för att endast hon ska vara "dålig", eller så är det så som skrivs här ovan: han är sur och butter för att han inte fick rulla i det grönare gräset.

Det var väl förmodligen då han kom tillbaka också, för att han antingen knullat klart med andra eller insåg att ingen annan ville ha honom. 
  • Leofl

Du ska absolut inte säga upp dig. Värna din integritet och låt dig inte kontrolleras av en fånig och svartsjukt man. Han lämnade dig och nu ska han komma tillbaks och kontrollera dig och ditt liv. Han borde i stället uppvakta dig dig och få dig att må bra i stället för att utsätta dig för stress.

För mig (man) tycker jag att du kan vara nöjd med den ögonöppnare som hans agerande borde vara. Låt honom inte ställa villkor - det är ett sluttande plan, blir bara värre. Visa nolltolerans mot kontrollbeteende.

Tänk framåt på alternativen att ta tillbaka honom (när gör han slut nästa gång) och möjligheten till en ny relation som respekterar dig. 

Svar på tråden Rimlig begäran? Uppsägning