Hatad bonusmamma
Jag vet inte hur jag ska bete mig länge. Jag lever ett liv med en man som har två barn och mina älskade två. Biologiska mamman till hans barn avskyr mig. Varför? Jo, för att dom bråkade så mycket tidigare och jag såg/hörde med egna öron/ögon hur barnen drabbades av alla dessa bråk. Jag ringde socialtjänsten.
Äldsta flickan har nyligen fått diabetes 1 och jag fick enligt mamman inte komma på utbildningen för barnets pump när det var dags. Idag tog jag hand om henne för andra gången ensam. Självklart skulle det krångla. Jag blev så rädd att jag givit för mycket insulin så jag ringde pappan, utan framgång. Dålig mottagning.
Får panik eftersom jag inte får upp hennes blodsocker på skärmen. Ringer då för första gången hennes mamma och hon svarar inte. Skriver SMS att jag har ett problem med diabetesen, att jag inte får tag i pappan men får inget svar.
När jag sedan får tag i pappan har jag fått ordning på blodsockret och kan se hur mycket insulin jag har gett. Men då har mamman ringt och sagt att jag inte får ringa henne. Endast om hon åker in på sjukhus eller liknande.
Det har liksom snart gått tre år sedan som jag lyfte luren och sa att dom här föräldrarna behöver hjälp, barnen tar skada. TRE år!!!
kommer ilskan någonsin lägga sig?